کد خبر: ۶۳۰۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

انتقام سخت از عوامل ترور سردار سلیمانی گرفته خواهد شد

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر ایران گفت: انتقام سختی از عوامل ترور سردار سلیمانی در شرایط و زمان مناسب و بنابر مصلحت مقامات مربوطه گرفته خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری در برنامه تلویزیونی گفت: در مورد سردار سلیمانی صحبت‌های زیادی می‌شود هرچند حق ایشان هنوز ادا نشده اما باید تأکید کنیم که سردار هم وجهه شخصی داشته است و هم وجهه شخصیتی.

وی افزود: وجهه شخصی ایشان مشخصات و ظاهر ایشان است که توسط شنیع‌ترین موجودات یعنی آمریکایی‌ها کشته شد اما یک سوی دیگر شخصیت ایشان است ما امروز می‌بینیم که مردم در اقصی‌نقاط کشور می‌گویند همه سلیمانی هستند و ایران پر از سلیمانی شده؛ این به وجهه شخصی ایشان برنمی‌گردد بلکه به دلیل شخصیت ایشان است.

انتقام سخت از عوامل ترور سردار سلیمانی گرفته خواهد شد

باقری گفت: وجهه شخصیتی سردار شهید سلیمانی از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی وجهه جهاد و مقاومت است و دیگری وجهه ولایت است که نتیجه جهاد و ولایت، فتح و پیروزی است و شهادت هم نوعی پیروزی است و بالاترین اجری است که به شهید داده شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر ایران در مورد وجهه مقاومیت ایشان گفت: ایشان مدیر جهادی و انقلابی و فرمانده سپاه پاسداران بود اما باید پرسید که چه شد چنین شخصیتی در ذهن مردم ساخته شده است که باید گفت ایشان هیچ راهی را بسته نمی‌دید و این باعث گسترش دامنه مقاومت در عرصه‌های مختلف شد. اکنون دامنه مقاومت در فلسطین، عرق، لبنان، سوریه و یمن گسترده شده و کاری که شهید کرد این بود که با اتکا به برکت دین این گفتمان را ترویج داد.

وی افزود: هنر شهید سلیمانی این بود که الگوهای مقاومت را در هر منطقه پایدار کرد. انصار‌الله یعنی تفکر انقلاب اسلامی در یمن که نمی‌توان با این تفکر مقابله کرد.

باقری در مورد وجهه ولایی شهید سلیمانی گفت: شهید در برابر ولایت چیزی نداشت بعضی‌ها را می‌بینیم که در برابر ولایت قرار می‌گیرند و دیدگاه‌هایی دارند البته نمی‌گویم که باید نگاه کارشناسی نداشت اما نگاه رهبری را باید در نگاه خود تعریف کنند. این در حالی است که شهید به طور خالص این نگاه رهبری را دریافت می‌کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی نگاه ولایت را در تصمیماتش اجرا و عملیاتی می‌کرد یعنی شرایط را به گونه‌ای نمی‌کرد که ولی بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند بلکه همیشه ولی خود را بین خوب و خوب‌تر قرار می‌داد و از خودش چیزی نداشت و این باعث برکت کارهایش می‌شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر ایران گفت:‌ در طول 8 سال جنگ تحمیلی و پس از آن گزینه‌های مطلوب را جلوی رهبری قرار می‌داد و اگر بخواهیم به شخصیت سردار سلیمانی احترام بگذاریم باید به باورهایش احترام گذاشت و راهش را برویم اینکه فقط از او بگوییم کافی نیست بلکه شخصیت جهادی و ولایی او مهم‌تر است.

باقری افزود: سردار سلیمانی در قله شهید شد و در یک تنگنا شهید نشده است البته دشمن درست است که خبث و توطئه‌گر است ولی در شرایطی عملکرد کرد که سردار همیشه قله‌ها را فتح کرده بود.

وی با تأکید براینکه تبعیت از رهبری مسیر سردار سلیمانی بوده و باید ادامه یابد، گفت: سردار در طول 40 سال جهاد، حق جهاد و ولایت را ادا کرد و اکنون مردم با کسی تعارف ندارند. ممکن است برخی سیاسیون حرف‌هایی بزنند و اهداف ابزاری داشته باشند اما توده مردم اینگونه فکر نمی‌کنند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر ایران به بیان خاطره‌ای از فضای مردم پس از ترور سردار سلیمانی پرداخت و گفت:‌ با وسیله نقلیه عمومی می‌رفتم که جوانی را دیدم دمغ است و گفت حالی ندارد از صبح که خبر شهادت را شنیده‌ایم انگار پدرمان را از دست داده‌ایم. این جوان می‌گفت فردی سیاسی نیست و در تظاهرات شرکت نکرده اما امروز می‌گوید مرگ بر آمریکا در واقع ما مردم مدیون شهید سلیمانی‌ها هستیم و ثبات امنیت ما مدیون آنها است.

باقری افزود:‌ مردم ملاحظه کار را دارند ولی برخی سیاسی‌ها بنا بر ملاحظات می‌خواهند این مسیر را منحرف کنند اما باید این مسیر مردم که همان مسیر مقاومت و پایبندی به ولایت است ترویج پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ترور سردار سلیمانی و تعاریف حقوق بین‌الملل و اعاده این حادثه در مجامع بین‌المللی گفت: آمریکایی‌ها یک اشتباه راهبردی کردند؛ در اینکه اقدام آنها ددمنشانه بود اما آمریکایی‌ها در دوره ترامپ برنامه‌شان این بود که فشار اقتصادی به مردم بیاورند و این فشارها به گونه‌ای باشد که یا نظام در برابر فشار تسلیم شده و تن به مذاکره دهد و در آنصورت هرچه بگوید را ایران بپذیرد و یا اینکه نظام را در مقابل مردم قرار دهد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر ایران افزود:‌ آمریکایی‌ها دیدند نظام به صورت مستحکم ایستاده و در عرصه‌های راهبردی مانند هسته‌ای، منطقه‌ای و بازدارندگی نظامی جدی‌تر است و نشانی از سستی و نرمش ندارد. بنابراین گفتند صف مردم باید از نظام جدا شود.

وی افزود: چرا که نظام‌ها یا متکی بر مردمند یا متکی بر قدرت‌های دیگر؛ نظام ما متکی بر مردم است در نتیجه آمریکایی‌ها خواستند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند که نمونه آن را در دی سال 96، مرداد 97 و جریان اخیری که مردم مطالبه به حق داشتند، این مسیر را دنبال کردند و خوشحال بودند که فشارها را وارد کردند و راهبردهایشان نتیجه داده است.

باقری گفت:‌ اما پس از ترور سردار سلیمانی دیدیدم که مردم با هر نگاه زوایه دید و هر جریانی که داشته باشند و حتی اگر با نظام زاویه هم داشته باشند چون شهید اسطوره ملی است یکی شدند و هرکه در این جریان سر خم نکند باید به ایرانی بودنش شک کرد.

وی افزود: بنابراین راهبرد اصلی آمریکایی‌ها شکست خورد و به جای انفکاک، همبستگی رخ داد. آنها تصور می‌کردند که اگر سردار شهید سلیمانی را بزنند همه چیز تمام می‌شود اما نمی‌دانستند که شهید برآمده از متن مردم است یک پاسدار معمولی بوده که از پایین به بالا رفته و فرمانده شده است و برای همین است که مردم امروز اینگونه برایش زجه می‌زنند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با کشتن سردار سلیمانی جریان مقاومت ابتر می‌ماند و خللی بر حلقه‌های مقاومت ایجاد می‌شود اما نشد.

باقری گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی تمام مسئولیت‌ حادثه را متوجه آمریکایی‌ها می‌دانیم. ترامپ منفورترین فرد نزد مردم ما، مسلمانان و آزادگان است اما نباید رژیم آمریکا را یک طرف و ترامپ را در طرف دیگر قرار دهیم اینها یکی هستند و ما از آنها انتقام می‌گیریم.

وی افزود: انتقام دو وجه دارد، یکی انتقام ما و یکی انتقام جریان مقاومت است. شبکه مقاومت اختیارش با خودش است که همه جا گسترده است و در گفته‌های رهبری هم به آن اشاره شده و بنابر مصلحت خودشان تصمیم می‌گیرند چرا که سردار سلیمانی اختصاصی برای ایران نبود و متعلق به همه جریان مقاومت است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر ایران در مورد انتقام ایران گفت: قدرت‌های بزرگ همیشه در مقابل اقدامات علیه خود سنجیده رفتار می‌کنند. ابزارهایی که جمهوری اسلامی دارد برای واکنش گسترده است و در شرایط و زمان مناسب انتقام سخت را خواهد گرفت و بنابر مصلحت، مقام‌های ذی‌ربط و مربوطه تشخیص خواهند داد که چگونه انتقام خود را بگیریم.

باقری درپایان گفت:‌ همه ما باید در مسیری که رهبری اعلام کرده حرکت کنیم و هرچه قدر دشمن تصور کند که ما را شکست می‌دهد قطعاً‌ موفق نمی‌شود چون مردم انسجام دارند و به دشمن اجازه نمی‌دهند خطای دیگری کند و این انسجام باید زیر پرچم رهبری باشد و سردار سلیمانی در ایران نه تنها از بین نرفته بلکه تکثیر هم شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
ايشان و أمثال ايشان سخنگو هستند كه إظهار نظر مي كنند
آخر يعني چه هر كسي جلوي دوربين مي آيد و در اين شرايط حساس خودشيريني مي كند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین