کد خبر: ۶۳۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

تنفس هوای سالم در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط سالم است اما به‌تدریج بر غلظت آلاینده‌های هوا در برخی مناطق افزوده می‌شود.
تنفس هوای سالم در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با توجه به شرایط مساعد جوی طی صبح امروز (۱۵ دی) برقراری شرایط سالم از نظر کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. هر چند در برخی مناطق افزایش غلظت ذرات معلق کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به‌تدریج با وزش باد نسبتاً شدید و رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط مطلوب قرار خواهد گرفت. در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی نیز تجمع ذرات معلق همراه با کاهش سرعت باد سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود. هرچند وزش باد مؤثر در ساعات پایانی از انباشت آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

طی صبح فردا (۱۶ دی) با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. طی روز نیز با حاکمیت جو پایدار و آسمان صاف، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌شود و کیفیت هوا در برخی ساعات بعد ازظهر در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در شامگاه دوشنبه نیز افزایش سرعت باد پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای شهر تهران را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۳ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۷ همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین