کد خبر: ۶۳۰۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲

بازداشت غیرقانونی ایرانیان در مرزهای آمریکا

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا دستور داده همه ایرانیانی که قصد ورود به ایالات متحده را دارند بدون توجه به وضعیت تابعیت آنان گزارش و بازداشت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش «شورای روابط آمریکا و اسلام» در واشنگتن، روز شنبه بیش از ۶۰ ایرانی و ایرانی-آمریکایی در سنین مختلف در گذرگاه مرزی «پیس آرک» در مرز کانادا با آمریکا هنگام ورود به ایالات متحده بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این گزارش افزود که تعداد بسیار بیشتری نیز به دلیل نبود امکان بازداشت، از ورود به آمریکا منع و بازگردانده شده‌اند. همچنین ایرانی-آمریکایی‌های بسیاری نیز قرار است روز یکشنبه (به وقت واشنگتن) از کانادا به محل زندگی خود در آمریکا بازگردند.

بازداشت غیرقانونی ایرانیان در مرزهای آمریکا

ماموران مرزی آمریکا گذرنامه افراد بازداشت شده را مصادره کرده و آنها را درباره دیدگاه سیاسی، خط فکری، رشته تحصیلی و دیگر مسائل شخصی‌شان مورد بازجویی قرار دادند.

یک منبع آگاه در پاسگاه گشت مرزی و گمرک آمریکا گزارش داد که وزارت امنیت داخلی این کشور فرمانی ملی را به اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده صادر کرده که هر فردی با اصالت ایرانی که به صورت بالقوه مظنون باشد، باید بدون توجه وضعیت تابعیتش گزارش و در مرز بازداشت شود.

براساس این گزارش، بسیاری از کسانی که بیش از ۱۱ ساعت در این گذرگاه مرزی بوده‌اند، در آمریکا به دنیا آمده و در آنجا بزرگ شده‌اند و در هنگام این بازداشت غیرقانونی با سوالات مداخله‌آمیز و نامناسب از سوی ماموران مواجه بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین