کد خبر: ۶۳۰۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲

واکنش نخست‌وزیر انگلیس به شهادت سردار سلیمانی

نخست‌وزیر انگلیس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی در عراق حمایت کرد و در اظهاراتی گستاخانه سردار سلیمانی را «تهدیدی علیه تمامی منافع» این کشور خواند.
آفتاب‌‌نیوز :

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی گستاخانه گفت کشورش از بابت ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا متاسف نیست چراکه سردار سلیمانی مسئول کشته شدن هزاران تن در خاورمیانه بوده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل انگلیس، نخست‌وزیر انگلیس در ادامه ادعاهایش گفت خواستار فروکش کردن تنش‌های خشونت‌آمیز در خاورمیانه است و اشاره کرد که با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت‌وگو داشته است.

واکنش نخست‌وزیر انگلیس به شهادت سردار سلیمانی

او در اظهاراتی مدعی شد: ژنرال قاسم سلیمانی تهدیدی متوجه تمامی منافع ما و مسئول الگویی از رفتارهای اخلال‌گرانه و بی‌ثبات‌کننده در منطقه بوده است. واضح است تمامی درخواست‌ها برای انتقام و اقدامی تلافی‌جویانه صرفاً منجر به خشونت بیشتر در منطقه خواهد شد و چنین چیزی به نفع هیچ طرف نیست.

او گفت: ما ارتباط نزدیکی با تمامی طرف‌ها به منظور تشویق آنها به کاهش تنش داریم. من با ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مرکل صدراعظم آلمان صحبت کردم و در روزهای آینده با دیگر رهبران جهان نیز صحبت خواهم داشت. من با دوستان عراقی خود هم گفت‌وگو خواهم کرد تا از صلح و ثبات حمایت کنم.

او همچنین در ادامه این اظهاراتش گفت: پارلمان انگلیس در پی تعاملات بین‌المللی بیشتر و نشست‌های وزیران در بریتانیاست و در جریان اتفاقات جدید قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین