کد خبر: ۶۳۰۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

پیام کشورهای عربی به آمریکا: ما را درگیر جنگ نکنید

یک خبرنگار انگلیسی نوشت که دولت سعودی با اعزام هیأتی به واشنگتن از ترامپ خواهد خواست تا کشورهای عرب حاشیه خلیح فارس را وارد جنگ دیگری در منطقه نکند.
آفتاب‌‌نیوز :

«لیز اسلای» خبرنگار انگلیسی روزنامه واشنگتن پست (مستقر در بیروت) در صفحه توئیتر خود نوشت که دولت سعودی قصد دارد هیأتی به آمریکا اعزام کند تا به نیابت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیامی مهم را به سران واشنگتن ببرد.

او نوشت که پیام مذکور این است: «لطفا ما را از درد یک جنگ دیگر دور کنید».

پیام کشورهای عربی خلیج فارس به آمریکا: ما را درگیر جنگ نکنید

در این راستا وبگاه بلومبرگ نیز نوشت که کشورهای عربی پس از ترور یکی از بزرگترین ژنرال‌های ایران به دست آمریکا، دست به اقدامات متعددی برای جلوگیری از ایجاد بحران میان تهران و واشنگتن و تبدیل آن به یک رویارویی نظامی می‌زنند.

در این ارتباط ولی عهد سعودی، برادر کوچک و معاون خود در وزارت دفاع را در روزهای آتی به واشنگتن خواهد فرستاد تا مقامات آمریکایی را به خویشتن‌داری دعوت کند.

قطر نیز که از ژوئن ۲۰۱۷ در تنش با دولت سعودی به سر می‌برد در این موضوع هم نظر با ریاض است و وزیر خارجه خود را به تهران فرستاده است تا دعوت به آرامش کند.

«عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی و مشاور سابق ولی‌عهد امارات به بلومبرگ گفت: «پیام کشورهای خلیج [فارس] به آمریکا روشن است؛ آن‌ها از ترامپ می‌خواهند: لطفا ما را از ورود به یک جنگ ویران‌گر برای منطقه دور نگه دارد. امارات اولین کشوری خواهد بود که هزینه هرگونه درگیری نظامی را خواهد داد؛ بنابراین بسیار به نفع ما است که اوضاع را خارج از کنترل نبینیم.»

با شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست آمریکا و اعلام مقامات ایرانی مبنی بر انتقام سخت، دولت سعودی از روز شنبه گذشته در تکاپو برای آرام کردن اوضاع افتاده است و سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان در تماس‌های جداگانه با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق خواستار کاهش تنش در منطقه شده‌اند.

«شورای همکاری خلیج» فارس به رهبری دولت سعودی نیز امروز دوشنبه بیانیه‌ای صادر و طی آن بر حفظ آرامش و عدم تشدید تنش‌ها تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
1
6
اول میگذارند که امریکاییها درکشورهاشان پایگاه بسازند ،حالامی گویندمارا درگیر جنگ نکنید،کشوری که هزاران کیلومترازمنطقه دور است!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین