کد خبر: ۶۳۰۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

واکنش دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی به تهدید ترامپ برای حمله به ۵۲ مرکز فرهنگی ایران

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی در بازخورد به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله به ۵۲ مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت که، این تهدیدها از موضع یک فرد شکست‌خورده و مضطرب است و مبنای عاقلانه ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروح این پیام به شرح ذیل است:

تهدیدهای ترامپ از موضع یک فرد شکست خورده و مضطرب است و حرف او مبنای عاقلانه و راهبردی ندارد. به نظر می‌رسد او خطر را فرهنگ اسلامی - انقلابی مردم شریف ایران می‌داند و فکر می‌کند باید به فرهنگ این ملت بزرگ حمله کند ولی متوجه نیست که فرهنگ اسلامی و انقلابی در فکر و اندیشه و دل و جان مردم جا دارد و حتی با زدن مراکز فرهنگی راهبردی و مهم کشور، خدشه‌ای به فرهنگ فاخر و الهی که ریشه تمدنی و الهی هزاره‌ای دارد وارد نمی‌شود و پیوند عمیق ملت و رهبری استوار است و با هر فشاری استوارتر می‌شود.

واکنش دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی به تهدید ترامپ برای حمله به ۵۲ مرکز فرهنگی ایران

ترامپ درکی از عاشورا و عاشورایان ندارد، تهدید او، زبان ضعف و پاسخ آن در مکتب سلیمانی، پشیمان‌کننده و ویرانگر است. سردار سلیمانی نماد مقاومت و قدرت بود و هست که بر دل‌ها، اندیشه‌ها و رفتارها نشست و امروز همه دوستداران عدالت، تهدیدی هدفمند برای ترامپ و ترامپیان هستند، پس آقای ترامپ نگران خطرات دور و نزدیک باش، کاخت ناامن است و برج و بارویت فرو ریختنی است. شما امنیت خود را مدیون داعش‌زدایی سردار سلیمانی هستید که با ترور ناجوانمردانه او، آمریکا و اروپا را نیز ناامن کردید. امروز ترامپ و دولت ضعیف او باید شرمسار باشند و اظهار پیشمانی کنند و نباید به تهدید ملت شریف ایران اقدام کنند.

سردار سلیمانی با شهادتش جاودانه شد و اثرگذاری‌اش پایدار شد. امروز همه جوانان ایرانی و جامعه بزرگ استقلال‌گرایان و عدالت‌گرایان جهان، با روح، اندیشه و سنت رفتاری این عزیز مهربان گره خورده است. لذا مفهوم "همه ما سلیمانی هستیم" آثار واقعی در مسیر زندگی ملت‌های آزادی‌خواه دارد.

نماد محوری شخصیت سردار سلیمانی صداقت و راستگوئی و پیوند عمیق با رهبری الهی جمهوری اسلامی ایران بود که امروز عمق وفادرای و پیوند رهبری و حاج قاسم را در اشک‌های دلتنگانه و استدعای شهادت در دعای امام خامنه‌ای به وضوح دیدید. امروز ملت ایران و رهبری عزیز از خدای متعال طلب توفیق شهادت کردند و این به معنای استقامت و پایداری بر حق و مبارزه دائمی با سلطه و بی‌عدالتی است.

امروز شرمندگی آمریکا با "تغییر مسیر و دست برداشتن از سلطه‌گری" است. شروع این تغییر مسیر با خروج از منطقه غرب آسیا است. آمریکای سلطه، آمریکای ناامن خواهد بود و خطرات بزرگی از ناحیه همه ملت‌ها آن‌را تهدید می‌کند. امروز ملت آمریکا برای تامین امنیت خود قبل از هر چیز نیاز به مقابله با نظام سلطه و فکر سلطه‌گری آمریکایی و احترام به امنیت سایر ملت‌ها دارد و باید بر احترام به حقوق مردم جهان پافشاری کند. مردم جهان را رها کنید و بگذارید زندگی خود را داشته باشند.

اگر شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) منجر به فرو ریختن کاخ یزید و دیوانه شدن او شد، شهادت سردار سپهبد شهید مردمی و مردم‌دوست منجر به فرو ریختن و دیوانگی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد که هم اکنون آثار این رفتار برخاسته از جنون او را می‌بینید.

امروز در تهران "همه ملت ایران" علی‌رغم تفاوت‌های دینی، قومی، فرهنگی و اجتماعی، گروه‌های سنی و شغلی و همه طبقات اجتماعی حضور داشتند. امروز ملت شریف ایران سردار سپهبد قاسم سلیمانی، سردار ابو مهدی(مهندس) و یارانشان را همچون پدری وفادار و دلسوز، مانند برادر دوست‌داشتنی و فداکار تشییع کردند و امروز شاهد تولدی دیگر از ملت شریف ایران و عراق و همه عدالت‌دوستان جهان بودیم.
در این مقطع تاریخی هیچ چیزی نمی‌توانست وحدت و همدلی مردم و ملت‌های شریف ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر ملت‌های آزادی‌خواه جهان را همچون شهادت سردار سلیمانی و یارانش، فراهم کند.

ملت ایران با تظاهرات میلیونی که قابل مقایسه با هیچ‌یک از حضورهای مردمی گذشته‌ی تاریخ ایران نیست، پیوند خود را با ایمان، صداقت، وفاداری، عمل صالح، دوستی و برادری، پدری دلسوزانه و صمیمیت از جنس پیامبران به اثبات رساندند و بار دیگر با عمق وجود ندا دادند که ما هم سلیمانی هستیم و ما هم وفادار به رهبر و پدر بزرگوار و مهربان ملت ایران هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین