کد خبر: ۶۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
با تصویب شورای فرهنگ عمومی:

۱۳ دی؛ روز جهانی مقاومت نامگذاری شد

دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: روز ۱۳ دی با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم کشور به «روز جهانی مقاومت - شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی» نام گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد آقاسی گفت: در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی برای پاسداشت مجاهدت های خالصانه سردار حاج قاسم سلیمانی موضوع نام گذاری روزی در تقویم به نام این شهید مقاومت مطرح شد.

وی افزود: با توجه به شخصیت همه جانبه و ارادت متن جامعه و مردم به این قهرمان ملی و ابعاد جهانی جنایت تروریستی، ضروری بود که از دیدگاه های مردم هم در نامگذاری این روز تاریخی و تاریخ ساز، بهره گرفته شود. بنابراین در ۲ روز گذشته دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با چند فراخوان در رسانه های اجتماعی و پیامکی، سامانه ای جهت ثبت نظرات مردمی در این خصوص اقدام کرد.

۱۳ دی؛ روز جهانی مقاومت نامگذاری شد

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: از میان نزدیک به چهار هزار عنوان پیشنهادی، حدود ۳۰ درصد عناوین اشاره به تعبیر و موضوع مقاومت با بیشترین فراوانی و مشتقات متعدد را داشت. همچنین در رتبه بعدی و در حدود ۲۵ درصد، تعبیر شهید، شهادت و شهدا پربسامدترین نظرات پیشنهادی مردم را دارا بود.

آقاسی ادامه داد: در رتبه سوم نیز ترکیباتی که به سردار اشاره داشت، توسط مردم خوب و قهرمان پیشنهاد شده بود.

وی به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مبنی بر نامگذاری این روز به عنوان «روز جهانی مقاومت» اشاره و اعلام کرد: با بررسی روزهای هم نام در تقویم و تلاش ضمن تامین نظر مردم، از سال آینده ۱۳ دی؛ روز جهانی مقاومت - شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی، در جلسه ۷۳۷ شورای فرهنگ عمومی مصوب شد.

دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به زودی با اعلام وصول مصوبه پیشنهادی و گردش کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تایید، تصویب و ابلاغ می شود.

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین