کد خبر: ۶۳۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

ظریف با رسانه‌های‌ مطرح آمریکایی گفت و گو کرد

وزیر امور خارجه در حاشیه مجمع گفت و گوی تهران در ‌مصاحبه‌های جداگانه با چهار رسانه مطرح آمریکایی و شبکه الجزیره مواضع ایران درباره تحولات جاری منطقه را تبیین کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف امروز در حاشیه برگزاری "مجمع گفت وگوی تهران" با رسانه‌های داخلی، چهار رسانه آمریکایی ( سی.ان.ان - ای.بی.سی- سی.بی.اس - ان.پی.آر ) و شبکه الجزیره به طور جداگانه گفت وگو و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص تحولات جاری در منطقه و برجام تشریح کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت و گوها، ترور سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی ها را یک اشتباه راهبردی آن رژیم خواند که به پایان حضور آمریکایی ها در منطقه خواهد انجامید.

ظریف با رسانه‌های‌ مطرح آمریکایی گفت و گو کرد

رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: پاسخ ایران به شرارت اخیر آمریکا در زمان و مکان مناسب عملی می‌شود.
ظریف صبح امروز هم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار است به درخواست نماینده ویتنام در مقر سازمان ملل متحد برگزار شود، این اقدام را نشانه ورشکستگی مقامات و دولت‌آمریکا عنوان کرد.
وزیر امور خارجه گفت: نشست (شورای امنیت) درباره ترور سردار سلیمانی نیست. این نشست، نشستی است که از مدت ها قبل به پیشنهاد معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ویتنام که در ماه ژانویه ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارند، برگزار می‌شود.
ظریف در این خصوص این نشست گفت: توافق من برای حضور در این نشست از مدت‌ها قبل بوده است. آمریکایی‌ها می‌خواهند این تصور را ایجاد کنند که ما این نشست را بعد از ترور شهید سردار سلیمانی درخواست کرده‌ایم و آنها فرصت نداشتند. چرا که به دبیرکل گفته اند که ما فرصت صدور ویزا را نداشتیم. در حالی که درخواست ویزای ما چندین هفته قبل رفته بود و این درخواست به تازگی نبوده است. حتما فرصت کافی برای صدور آن را داشتند.
وی با اشاره به دروغ پردازی وزیر خارجه‌آمریکا تصریح کرد: آنچه که وی مانند همیشه به دروغ می‌گوید که فرصت نداشتیم، به دلیل وحشت آنها از این است که یک نفر بیاید و واقعیات را برای مردم آمریکا بیان کند و این اشتباه را انجام می‌دهند که دنیا در نیویورک خلاصه نمی‌شود شما از تهران هم می‌توانید با مردم آمریکا صحبت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین