کد خبر: ۶۳۰۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
احتمال درخواست همکاری براساس تفاهمنامه تبادل لجستیکی

گفت‌وگوی ترامپ با نخست‌وزیر هند

در میانه افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، احتمال می‌رود که واشنگتن بر مبنای تفاهمنامه‌ای با دهلی نو، علیه ایران از هند درخواست کمک نظامی کند.
آفتاب‌‌نیوز :

در میانه تنش‌های فزاینده در غرب آسیا، نخست وزیر هند گفت‌وگوی مفصلی با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا داشت و طی آن تمایل هند برای همکاری با آمریکا در زمینه منافع مشترک را ابراز کرد.

پس از آن که دونالد ترامپ ادعاهایی را درباره قاسم سلیمانی مطرح کرده، گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای درباره قصد واشنگتن برای شرکت دادن هند در هرگونه تشدید تنش با ایران وجود دارد.

گفت‌وگوی ترامپ با نخست‌وزیر هند

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، کبیر تانجا، کارشناس بنیاد تحقیقاتی "آبزرور" در دهلی اظهار کرد، واشنگتن احتمالا مساله "تفاهمنامه تبادل لجستیکی" را با هند مطرح کرده و بر مبنای مفاد این توافق از این کشور درخواست کمک کند.

وزارت امور خارجه هند در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

این وزارتخانه اظهار کرده است که نارندرا مودی، نخست وزیر هند در تماسی تلفنی تمایل خود را برای ادامه همکاری با دونالد ترامپ در همه زمینه‌ها بر مبنای منافع مشترک ابراز کرده و طرف آمریکایی نیز تاکید کرده است که رهبران هند و آمریکا درباره راه‌های "تقویت بیشتر شراکت استراتژیک هند و آمریکا در سال 2020" گفت‌وگو کرده و "مسائل امنیتی منطقه‌ای را بررسی کرده‌اند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
0
هند بهتر به جای حفظ منافع خودش تعداد سرویس بهداشتی کشورشو بیشتر کنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین