کد خبر: ۶۳۰۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

همه‌چیز درباره هواپیمای اوکراینی سقوط کرده در تهران

درحالی که سازمان هواپیمایی کشوری مدل هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در نزدیکی تهران را 737-800 ذکر کرده، وبسایت این خط هوایی اوکراینی مدل هواهای درحال پرواز خود را 737NG اعلام کرده که نامی است که به مدل ارتقا یافته 737-800 اختصاص دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت رسمی شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال ایرلاینز، ۴۲ فروند هواپیمای مختلف در خطوط هوایی این شرکت فعالیت کرده و به مقاصد مختلفی در کشورهای مختلف جهان پرواز می کنند که می توان به سه فروند هواپیمای پهن پیکر بلند – پرواز بوئینگ ۷۷۷ – ۲۰۰ ای آر ، ۴ فروند هواپیمای بلند – پرواز بوئینگ ۷۶۷ – ۳۰۰ ای آر ، ۲۸ فروند هواپیمای نسل جدید ۷۳۷ برای پروازهای با برد متوسط ، پنج فروند هواپیمای امبرائر- ۱۹۰ و ۲ فروند هواپیمای امبرائر-۱۹۵ برای پروازهای با برد متوسط اشاره کرد.

هواپیمای نسل جدید بوئینک ۷۳۷ که به اختصار ۷۳۷NG نامیده می شود، یک هواپیمای باریک پیکر ساخت شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست، که به دو موتور CFM International CFM۵۶ مجهز شده است. این هواپیما برای نخستین بار در دسامبر سال ۱۹۹۷ میلادی توسط این غول هواپیماسازی معرفی شد و نخستین ایرلاینی که به خریداری و استفاده از آن اقدام کرد، ساوث وست ایرلاین (Southwest Airlines) بود. نخستین پرواز آن نیز در نهم فوریه همان سال به ثبت رسیده است.

همه‌چیز درباره هواپیمای اوکراینی سقوط کرده در تهران

تعداد هواپیماهای ساخته شده از این مدل توسط بوئینگ، تا نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی هفت هزار و ۴۶ فروند بوده است.

در واقع مدل هواپیمای بوئینگ ۷۳۷NG نسخه به روزرسانی شده و جدیدی از نسخه کلاسیک ۷۳۷ سری (۳۰۰/-۴۰۰/-۵۰۰) است.

با اینکه سازمان هواپیمایی کشور در اطلاعیه‌ سقوط هواپیمای اوکراینی از هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR خبر داده است اما در وب سایت رسمی این شرکت هواپیمایی نام این مدل هواپیما به چشم نمی خورد. بر اساس اطلاعاتی که در وب سایت رسمی این ایرلاین اوکراینی آمده است، تنها هواپیماهای نسل جدید ۷۳۷ برای پروازهای با برد متوسط در خطوط هوایی آن فعالیت می کنند و نکته جالب توجه آن است که نام و نشانی از مدل هواپیمای ساقط شده در تهران به چشم نمی خورد.

بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰ نسخه به روزرسانی شده از مدل ۷۳۷-۷۰۰ است که به عنوان جایگزین بوئینگ ۷۳۷-۴۰۰ معرفی شد و به خط تولید انبوه رسید.

این هواپیما به منظور رقابت با ایرباس A۳۲۰ وارد ناوگان هوایی ایرلاین های جهان شده است. این مدل هواپیما با ظرفیت صندلی ۱۶۲ مسافر و ۱۸۹ مسافر در دو کلاس پروازی قابل سفارش و پرواز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
0
هواپیماش امریکایی بوده ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین