کد خبر: ۶۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

عمان: با ترور سردار سلیمانی زمینه‌ای برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا نیست

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان روز چهاشنبه گفت، با توجه به شرایط کنونی زمینه ای برای میانجی گری عمان برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

بن علوی در مصاحبه با روزنامه کویتی«الرای»، گفت: به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی، عمان نمی تواند میان آمریکا و ایران میانجی گری کند و معتقدم که در شرایط کنونی این امکان وجود ندارد.

وی افزود: ما روابط مهمی با دو طرف داریم وبه حرف آنها گوش می کنیم. امیدوارم مجالی برای جامعه بین الملل فراهم شود تا نظرش را درباره چنین اقداماتی ابراز کند.

عمان: با ترور سردار سلیمانی زمینه‌ای برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا نیست

بن علوی درباره تلاش عمان برای ایجاد راه حل برای یمن نیز گفت: عمان تلاشی در این زمینه نمی کند و نقش میانجی میان عربسنان و حوثی های یمن ندارد و همه امور مربوط به این پرونده، نزد سازمان ملل است.

یوسف بن‌علوی روز سه‌شنبه در نشست مجمع گفت و گوی منطقه‌ای تهران که در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد،شرکت کرد و گفت: در تماسی که آمریکایی‌ها دائما با ما دارند به دنبال کاهش تنش هستند. همه ما دوشادوش تلاش خواهیم کرد که به این منطقه برای برپایی ثبات حقیقی کمک کنیم.

وی گفته بود: ما اکنون در مصیبت بزرگی هستیم که همه را تحت تاثیر قرار داد. سردار سلیمانی خدمات زیادی داشت و از خداوند می‌خواهیم او را گرامی بدارد و همچنین همه شهدا را رحمت کند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه «عین‌الاسد» مقر نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی ده ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الاسد مهیب گزارش شده است.

سردار سپهبد سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور و به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین