کد خبر: ۶۳۰۸۷۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
حتی کشتن ترامپ هم ارزش چندانی ندارد

سردار حاجی‌زاده: دنبال کشتن نبودیم؛ دنبال ضربه‌زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم/ با خویشتن‌داری آمریکا جنگ ادامه پیدا نکرد

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه درباره حمله به پایگاه نظامیان آمریکا گفت: ما دنبال کشتن نبودیم ما دنبال ضربه زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم. خود را برای یک نبرد آماده کره بودیم و طبیعتا ضربات بعدی ما سنگین‌تر و حتما با وسعت بیشتری بنا داشتیم انجام دهیم که با خویشتن‌داری آنها جنگ ادامه پیدا نکرد. می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند/آماده بودیم چند صد فروند موشک را در همان ساعات اول شلیک کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در عملیات شهید سلیمانی ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند، گفت: می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند.

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات موشکی شهید سلیمانی بر علیه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی, آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد و حرکتی بود که حتما باید انجام می‌شد.

سردار حاجی‌زاده: دنبال کشتن نبودیم؛ دنبال ضربه‌زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم/ با خویشتن‌داری آمریکا جنگ ادامه پیدا نکرد

** ده‌ها نفر در حمله به عین الاسد کشته شده‌اند

وی افزود: ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند و با هواپیمای C-130 حمل شده اند. ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می دادند از آنجایی که شرایط تغییر می کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند.

** ۹ سورتی پرواز برای انتقال مجروحین انجام شده است

سردار حاجی زاده ادامه داد: آنها می‌گویند که پایگاه را تخلیه کرده بودند،در حالی که در ایامی که ما عملیات را انجام دادیم، ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در این پایگاه بود. پس از عملیات سپاه، حداقل ۹ سورتی پرواز سی۱۳۰ برای انتقال مجروحانشان به اردن و فلسطین اشغالی انجام شد و تعدادی بالگرد شینوک نیز مجروحان آنها را به بیمارستانی در بغداد منتقل کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آمادگی آمریکایی‌ها برای این حمله، گفت: آمریکایی ها خودشان هم اعلام کردند که چند روز در آماده باش کامل بودند و قبل از عملیات ۱۲ فروند هواپیمای آنها شامل ۷ فروند MQ-9 که کار شناسایی، مراقبت و رزمی انجام می‌دهد و ۶-۷ فروند هم هواپیمای باسرنشین شان و خودشان با نگرانی منتظر بودند. ما تصور می‌کردیم که گارد حمله می‌گیرند، اما دیدیم منتظر سیلی بودند و وقتی سیلی را خوردند قدری آرامش گرفتند.

** ۱۳ فروند موشک به سمت پایگاه‌های آمریکایی شلیک کردیم

سردار حاجی زاده با اشاره به آمادگی نیروی هوافضای سپاه برای رویارویی با آمریکا، عنوان کرد: ما ۱۳ فروند موشک به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک کردیم اما آماده بودیم چند صد فروند موشک را در همان ساعات اول شلیک کنیم، و از آنجایی که فکر می‌کردیم این درگیری در صورت خویشتنداری نکردن دو طرف، ۳ روز تا یک هفته در حد محدود ادامه داشته باشد، برای این شرایط چند هزار فروند موشک آماده کرده بودیم.

وی گفت: همه موشک ها به هدف اصابت کرد و حتی یک تیر هم به سمت موشک های ما شلیک نشد با وجودیکه آمریکایی ها تعداد زیادی هواپیما در پرواز داشتند، نتوانستند مقابله کنند.

** پایگاه‌های شرکت کننده در عملیات ترور حاج قاسم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ظرف ساعت اولیه توانستیم پایگاه هایی که در ترور شهید سلیمانی مشارکت داشتند را شناسایی کنیم که در این عملیات پایگاه‌های تاجی، عین الاسد، شهید معفر اردن و علی السالم کویت در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: اولین گزینه ما برای مقابله و شروع این انتقام، انتخاب پایگاه التاجی بود و بعنوان گزینه اول انتخاب شد، منتهی در ادامه کار که ساعاتی قبل از عملیات بود، هدف را تغییر دادیم و عین الاسد را انتخاب کردیم.

** هدف را ساعتی قبل از عملیات تغییر دادیم

وی افزود: به دلیل اینکه پایگاه التاجی نزدیک کاظمین و مشترک بین عراقی ها و آمریکایی ها بود و نگران این بودیم که ضربات موشکی و انفجار سرجنگی ها برای مردم غیرنظامی مزاحمت‌هایی ایجاد کند، به همین دلیل منصرف شدیم و پایگاه عین‌الاسد که بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق و شاید منطقه است را انتخاب کردیم.

** مرکز فرماندهی عین‌الاسد منهدم شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: این پایگاه ۱۷۰کیلومتر با بغداد فاصله دارد و اهدافی را هم که انتخاب کردیم در واقع برای ضربه زدن به ماشین جنگی آمریکا، مرکز کنترل فرماندهی آمریکایی ها و ضربه زدن به یگان های عمده پهپادی و بالگردی آمریکایی‌ها بود که در این عملیات ساختمان اصلی مرکز فرماندهی آنها در عین الاسد نیز منهدم شد.

سردار حاجی زاده گفت: در طراحی که انجام دادیم یک موج را بعنوان موج اول عملیات طراحی کردیم؛ برای ادامه این عملیات با توجه به نحوه اقدام دشمن ممکن بود تهاجم ما در عراق محدود شود و یا ممکن بود حتی به پایگاه های دیگر آمریکا در منطقه گسترش پیدا کند.

** عملیات با موشک‌های فاتح-۳۱۳ و قیام انجام شد

وی افزود: عین الاسد بزرگترین و دورترین پایگاه به خاک جمهوری اسلامی ایران بود و ما در این عملیات از موشک‌های فاتح-۳۱۳ تا موشک‌های قیام را برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده استفاده کردیم،

** جزئیات حمله الکترونیک به پهپادهای آمریکایی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: عملیاتی که تا کنون اسمی از آن به میان نیاوردیم بعد از عملیات موشکی بود و با تجهیزات ویژه‌ای که از قبل آماده کرده بودیم، یک عملیات مهم جنگ الکترونیک را تقریبا 15 دقیقه بعد از عملیات آغاز کردیم و همه هواپیماهای بدون سرنشینی که بر فراز منطقه عین‌الاسد در حال پرواز بودند را برای لحظاتی از کنترل آمریکایی‌ها خارج کردیم و لینک ارتباطی و لینک تصویری آنها را از بین بردیم که آمریکایی ها را بسیار مرعوب کرد.

وی افزود: زمانی که این ضربات موشکی انجام شد، مهمترین نیاز آمریکایی ها این بود که بفهمند میزان خسارت چقدر است که این کار توسط دوربین های 8 فروند پهپاد MQ-9 آمریکایی که بر فراز منطقه بودند، در لحظه رصد می‌شد و تصاویرش در لحظه مخابره می‌شد و زمانی که این هواپیماها از کنترل آنها خارج شد، ضربه روحی که از آن خوردند، از عملیات موشکی نخورده بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: خون شهدای ما بهای بسیار بالایی دارد که نمی توانیم برای آن حدی قائل شویم، طبیعتا در ازای خون بهای آنها؛ ضربه زدن به پایگاه های آمریکایی یا سرنگون کردن هواپیماهای آنها یا حتی کشتن ترامپ هم ارزش چندانی ندارد و خون بهای واقعی آنها همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند اخراج کامل آمریکا از منطقه است.

** بعد از جنگ جهانی سابقه نداشت کشوری تیری علیه آمریکا شلیک کند

سردار حاجی زاده تاکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته که تیری علیه آمریکا شلیک شود و کشوری مسئولیت آن را بپذیرد و این اقدام موشکی که در واکنش به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و با اجماع جمعی در همه گروه ها و اقشار مردم به صورت دقیق و حساب شده انجام شد برگ جدیدی را در تاریخ تحولات منطقه رقم زد.

وی با بیان اینکه به مردم آمریکا سفارش می کنم از این عملیات و وقایع اخیر درس بگیرند و به سردمداران خود فشار بیاورند تا از این منطقه به صورت کم هزینه جمع کنند و بروند، تاکید کرد: به کشورهای عربی هم می‌گوییم که دیدید آمریکایی‌ها نتنها به خاطر شما وراد جنگ نشدند و در آینده هم نخواهند شد، بلکه به خاطر خودشان هم وارد جنگ نشدند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: طبیعتا همه ملت ها و گروه های مقاومت که برای اخراج آمریکایی ها تلاش خواهند کرد، امیدواریم که دولت ها نیز پیش قدم بشوند، همانطور که دولت عراق و پارلمان این کشور طرح خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، سایر کشورها نیز پیش قدم بشوند، در غیراین صورت ملت ها به زور ضرب آمریکایی ها را از منطقه اخراج می کنند

وی گفت: ما در عملیات های گذشته که در مقابل گروه های تروریستی مشابه داعش انجام دادیم توقع مقابله نداشتیم ولی طبیعتا در عملیات شهید سلیمانی مقابل ما آمریکایی ها بودند، پایگاه های آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم تیری به سمتشان شلیک نشده بود، با این اوصاف توقع مقابله بود و خود را برای یک نبرد آماده کرده بودیم و طبیعتا ضربات بعدی ما سنگین تر و حتما با وسعت بیشتری بنا داشتیم انجام دهیم که با خویشتن داری آنها جنگ ادامه پیدا نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
21
26
ما از شهادت سردار سلیمانی بسیار ناراحتیم و به قدرت نظامی کشور هم واقف هستیم، واینکه شما با هوشمندی عمل کردید و رهبری هم فرمودند کشور را به سمت جنگ نمی‌بریم تشکر میکنیم و انشالله این شروع صلح برای منطقه و کشور باشد و این منطقه و مردم آن نیاز به آرامش دارند که سعی در برقراری آن کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
26
21
خبرو کامل بزن ایشان همچنین گفتند با این حال دهها نفر از نظامیان آمریکایی کشته شدند که با هواپیمای سی 130 منتقل شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
8
61
کشته هایشان را کجا برده اند؟ مگر می توانند کشته داشته باشند و ازچشم خبرگزاری ها وخانواده هایشان پنهان کنند؟
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
6
36
اگر چه حتما ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند و با هواپیمای C-130 حمل شده‌اند. ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند
بنده حقیر یک رزمنده دوران جنگ هستم کوچک همه ی ملت ایران اما
تورا بخدایی که می پرستید تورا به رسول الله وامامان معصوم یک سند موثق ارایه کنید یکی نه چند تا تا من از همینجا زانو بزنم و....
انتقام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
25
5
انشالا که درس عبرت باشد و جنگ در نگیرد . احتمالا آمریکایی ها در تونل های جان پناه سنگر گرفتند که تلفات ندادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
9
72
شمابعد ازچند روز هنوز آمار کشتگان کرمان را ندارید ولی بعد از چند ساعت آمار کشتگان آمریکا را دادید!!!! ؟؟؟؟؟!!!! ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
هفته نامه نیوزویک آمار کشته ها را 270 نفر زد سپس خبرو از خروجی حذف کرد
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
36
6
ره آورد شهادت سپهبد سلیمانی: وحدت ملت، تثبیت نظام، حمله سپاه: ابهت نظام، شکست هیمنه آمریکا،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
7
43
حتی دماغ کسی هم خون نیامد این همه هزینه موشکی نتیجه چی ؟
فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
40
10
خدا قوت اقای حاجی زاده همین که بعد از ۷۰ سال و بعد از جنگ جهانی دوم اولین کشوری بودید که مقابل این کشور ظالم و جنایتکار قد علم کردید مایه مباهات و افتخار...خود آمریکایی ها میدونن چه ضربه ای خوردن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
33
6
خداوند نگهدار سربازان دلیر وطن باشد.
از اقتدارتان لذت بردیم
هر چند مردم در قضیه بنزین متضرر شدند
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
4
48
تعداد۱۷۶ نفر بیگناه کشته شدندکه ۱۵۷نفرشون ایرانی هستند اونهم نخبگان ایرانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
مهم نیست که کشته داشتن. یانداشتن.کسی موشک چند ملیونی شلیک نمی کنه. که سربازبکشه.هدف پایگاه امریکایی بود.که خسارت اش زیادبود.وازهمه مهمترش تحقیرکردن امریکابود.درموردهواپیمایی اوکراین هم نمونه اش خیلی زیاده دروضعیت جنگی اشتباه ازدولت بود که پروازهارو لغونکرده بود.واین نه اولیش هست نه آخریش دردنیافقط مال ایران وخیلی بزرگ میکنن.چون رسانه ها رو دارن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین