کد خبر: ۶۳۰۸۷۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

وزارت علوم: بیش از ۳۱ نفر از نخبگان در سقوط هواپیمای اوکراینی پرپر شدند

قائم مقام وزیر علوم با تأکید بر اینکه بیش از ۳۱ نفر از نخبگان دانشگاه‌های برتر کشور در سانحه هوایی روز گذشته پرپر شدند، گفت: وزارت علوم و جامعه علمی سوگوار این ضایعه غم‌انگیز است.
آفتاب‌‌نیوز :

سالار آملی ضمن بیان این مطلب در خصوص جان باختن تعدادی از دانشجویان، نخبگان و فارغ‌التحصیلان ایرانی در سانحه هوایی تهران-کی‌یف که روز گذشته اتفاق افتاد، اظهار کرد: این عزیزان جوانان برجسته کشور بودند که ضمن علم‌آموزی در کشورهای خارجی همواره به فکر توسعه کشور خود نیز بودند و علاقه عاطفی و ملی نیز به کشور داشتند که متأسفانه در مسیر بازگشت برای کسب اهداف والای خود در این سانحه جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ ما دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و نخبگان از دست داده خود را همانند دسته گل‌های پرپر شده‌ای می‌بینیم که با جان باختن این عزیزان جامعه علمی کشور و همچنین کل کشور در غم این عزیزان از دست رفته فرو رفت و من به خانواده این افراد و جامعه علمی کشور این ضایعه را تسلیت می‌گویم و در وزارت علوم سوگوار این جوانان نخبه از دست رفته هستیم.

وزارت علوم: بیش از ۳۱ نفر از نخبگان در سقوط هواپیمای اوکراینی دیروز پرپر شدند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: امیدواریم جوانان و دیگر دانشجویان ایرانی مسیر این جوانان پرپر شده روز گذشته که همان مسیر پیشرفت و توسعه کشور است را طی کنند.

سالار آملی با تأکید بر اینکه هنوز آمار قطعی و دقیقی از تعداد جان باختگان جامعه علمی روز گذشته به دست نیاورده‌ایم، گفت: براساس آمار به دست آمده تاکنون ۱۵ نفر از این افراد از دانشگاه صنعتی شریف، سه نفر از دانشگاه امیرکبیر، هشت یا ۹ نفر از دانشگاه علم و صنعت و چهار نفر نیز از دانشگاه تهران بودند و در مجموع حدود ۳۱ نفر از این افراد که اغلب از دانشگاه‌های برتر کشور بودند جان خود را از دست دادند و باید منتظر آمارهای دقیق‌تر شد.

رئیس دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه هنوز شناسایی اجساد سانحه روز گذشته به اتمام نرسیده باید منتظر شد و دید چه تعداد از جامعه علمی و فناوری کشور در بین این جان باختگان هستند و در صورت کسب اطلاعات دقیق اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
24
از نگاه شخصی الان پرپر شدند. اما از نگاه منافع ملی این عزیزان موقعی پر پر شدند که به دلیل سو مدیریت در کشور بعد از ۱۶ سال زحمت و هزینه در کشور راهی خدمت به دیگر کشورها شدند....
تقصیر دوستان نیست بستر فراهم نیست....
هما
|
Germany
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
22
الان مثلا وزرات علوم متاثره...کاش یکم متفکر شه و فکر کنه چرا این همه جون با استعداد و تحصیل کرده باید از ایران بره...میگه بقیه جوونا راهشونو ادامه بدن مادرس خوندیم چی شدیم نه کاری هس نه کسی واسه زحمتی که کشیدیم ارزش قائله کل وقت و انرژی و جوونیمونو گذاشتیم برای درس من۱۸سال درس خوندم اخرشم بیکارم وخیلی تحصیل کرده بیکار میشناسم که نه خونواده تشکیل دادن نه سرمایه دارن ما حتی از زندگیم هیچی نفهمیدیم تو اوج جوونی وقتمونو گذاشتیم واسه درس بعدشم به جای کار افسردگی نصیبمون شد...متاسفم
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
من هم از خیلی چیزها گذشتم و درس خوندم و واقعا زحمت کشیدم به امید پیشرفت و زندگی و حرفه و ازدواج موفق تر. از دانشگاههای دولتی تهران هم فارغ التحصیل شدم. رزومه خوبی هم دارم. سالها فقط حق التدریس بودم. الان هم یه دکترای بیکار و مجردم.
فرناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
3
17
به جای تأسف ی فکری به حال ما جوان ها کنید، همه عمرم رو درس خوندم، الان دانشجوی دکتری هستم ولی هیچ امیدی به آینده ندارم، نه شغلی نه درآمدی، کلا کی قراره از زندگی خیر ببینیم! کاش زندگی ما هم متوقف بشه
ممد
|
Germany
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
2
6
پرپر نشدند
پرپر کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
0
چرا نخبه های ما باید در شرکتهای کانادایی مشغول بکار باشند ؟؟ ریشه ی این امر در کجاست؟؟ آیا انگیزه ی پول ورفاه در کشوری دیگر آنان را وادار به پشت کردن به کشور خود کرده که در خدمت ایران وایرانی نباشند؟ چرا بهانه ای برای فعالیت در کشور خودشان ندارند؟؟ آیا همه چیز را باید با پول سنجید؟؟ بابیت المال از دانشگاههای معتبر ایران فارغ التحصیل شده راهی کانادابرای ادامه تحصیل میشوند اما علاقه ای به خدمت به هموطن خود نداشتن جای بسی سوال دارد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین