کد خبر: ۶۳۰۸۸۱
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
در سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران ۱۷۶ نفر کشته شدند

ماجرای ‌اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی چیست؟ ادعای رسانه‌های غربی و تکذیب ایران+عکس

در حالی که بازرسان اوکراینی که به ایران سفر کرده‌اند قصد دارند برای بررسی گزینه احتمالی اصابت موشک روسی به بوئینگ ۷۳۷ اوکراین که در ایران سقوط کرده است، بقایای لاشه این هواپیما را مورد جستجو قرار دهند، رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه اولین جلسه بررسی سانحه بوئینگ 737 اوکراینی با حضور تیم کارشناسی اوکراینی برگزار شد، گفت: عکسی که در آن کلاهک یک موشک نشان داده می‌شود، مربوط به سایت سانحه بوئینگ 737 نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

رضایی‌فر درباره جلسه‌ای که امروز با حضور تیم بررسی سانحه اوکراین در سازمان هواپیمایی ایران درباره سانحه بوئینگ 737 اوکراینی برگزار شد،‌ اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سفیر اوکراین در ایران، مسؤولان قضایی کشور و تیم بررسی سانحه ایران و اوکراین حضور داشتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد بررسی سانحه، بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ایکائو و پیمان شیکاگو ‌انجام شود و از مسائل جانبی سوانح به دور باشیم؛ مقرر شد‌ موضوعات سیاسی و منطقه‌ای در بررسی حادثه اصلاً مدنظر هیچ یک از طرفین نباشد و به صورت فنی و تکنیکی کار بررسی و دنبال شود.

ماجرای ‌قطعه موشک روسی در محل سقوط هواپیمای اوکراینی چیست؟+عکس

به نوشته خبرگزاری فارس، رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: هر دو کمیسیون بررسی سانحه ایران و اوکراین روی این موضوع توافق کردند و مقرر شد سایت سانحه را نیز با همراهی یکدیگر ارزیابی کنیم و جعبه‌های سیاه نیز با همراهی یکدیگر ارزیابی، خوانده و پردازش شود.

رضایی‌فر با بیان اینکه جلسه‌ای که از صبح شروع شد کماکان ادامه دارد، اظهار داشت: دائماً در سازمان هواپیمایی کشوری تا حصول نتیجه و دستیابی به علت وقوع حادثه حضور داریم و جلسات برگزار می‌شود.

* هیچ قطعه غیرمرتبطی با هواپیما در سایت سانحه نبود/ عکس منتشر شده واقعی نیست

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتشار عکسی از یک کلاهک موشک منتسب به محلی در اطراف سایت سانحه بوئینگ 737 اظهار کرد: ما رسماً‌ این عکس را رد می‌کنیم.

ماجرای ‌قطعه موشک روسی در محل سقوط هواپیمای اوکراینی چیست؟+عکس

وی توضیح داد: عکس مذکور ابتدا در یکی از سایت‌های خارجی و یک توئیتر ‌برای اولین بار منتشر شد‌ که اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در فضای مجازی،‌ با منتشرکننده آن توئیتر‌ صحبت کردم و آنها هم در وب‌سایت خود رسماً اعلام کردند: «‌این عکس را از یک منبع غیرموثق گرفته بودند و رئیس کمیسیون بررسی سانحه این عکس را رد کرده است و اعلام کرده است که این عکس واقعیت ندارد».

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ما اصلاً در محل سایت سانحه، هیچ قطعه‌ای از موشک پیدا نکردیم.

بازرسان اوکراینی: بدنبال رد پای موشک روسی می‌خواهیم لاشه هواپیمای بوئینگ را جستجو کنیم

بازرسان اوکراینی که به ایران سفر کرده‌اند قصد دارند برای بررسی گزینه احتمالی اصابت موشک روسی به بوئینگ ۷۳۷ اوکراین که در ایران سقوط کرده است، بقایای لاشه این هواپیما را مورد جستجو قرار دهند.

به نوشته یورونیوز؛ اولسکی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین که این اظهارات را مطرح کرده افزوده است که پس از دیدن اطلاعاتی درباره احتمال اصابت موشک به این هواپیما در شبکه‌های اجتماعی، تصمیم گرفته‌ است که بازرسان بقایای لاشه هواپیما را به قصد یافتن اثری از موشک روسی مورد بررسی قرار دهند.

او در پستی فیسبوکی افزوده است: «اوکراین در جستجوی دلایل احتمالی سقوط هواپیمای اوکراین از جمله احتمال اصابت موشک، یک برخورد، انفجار موتور یا تروریسم است.»

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه و پس از سقوط بوئینگ ۷۳۷ در بیانیه‌ای گفت که اوکراین وضعیت امنیت پرواز کل ناوگان غیرنظامی‌اش را مورد بررسی مجدد قرار می دهد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین از دادستان کل کشور خواست که یک پرونده جنائی برای سقوط این هواپیما باز کند اما مشخص نکرد چه موارد یا شواهدی در این پرونده ذکر شده است. زلسنگی گفته است که کمسیون تحقیقات علل سقوط این هواپیما را مشخص خواهد کرد.

پیشتر قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی به خبرگزاری ایرنا گفته است: هواپیمای اوکراینی که تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش‌سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.زی داشت که تمام سرنشینان آن جان باختتد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه فرودگاه امام را به مقصد کی‌یف ترک کرده بود پس از ۶ دقیقه پرواز سقوط کرد و تمام سرنشینان آن که بیشتر ایرانی و کانادایی بودند، جانشان را از دست دادند.

ادعای بی اساس ترامپ و رسانه‌های غربی

با این حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رسانه‌های غربی در ادعاهایی بی اساس مدعی شده‌اند که این هواپیما بخاطر شلیک موشک سقوط کرده است.

در حالی که رئیس سازمان هواپیمایی گفته است: برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی غیرممکن است، نشریه نیوزویک مدعی شده است: یک مقام وزارت دفاع آمریکا، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا و یک مقام اطلاعاتی عراق به این نشریه گفته‌اند که معتقدند هواپیمای مسافربری اوکراین که در نزدیکی تهران سقوط کرد، هدف یک موشک ضدهوایی قرار گرفته است. تلویزیون سی‌بی‌اس آمریکا نیز در ادعای بی‌اساس نوشته است:‌ "دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا سیگنال‌های راداری که روشن می‌شده را جمع‌آوری کرده و ماهواره‌ها هم بر روی صفحه رادار امواج مادون قرمز شلیک دو موشک را ردیابی کردند و پس از امواج یک انفجار را روی رادار دیدند." خبرگزاری رویترز هم گزارش داده که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری آمریکا، به خبرنگاران در کاخ سفید گفته که سقوط هواپیمای اوکراینی مشکوک است و ممکن است توسط کسی به اشتباه ساقط شده باشد. شاید کسی در آنجا اشتباه کرده باشد. مطمئنم از طرف ما نبوده است. گفته‌اند که مشکل فنی داشته است. واقعا نمی‌دانم. ایده‌آل این است که جعبه سیاه را به بوئینگ یا حتی به کشوری مثل فرانسه بدهند تا بررسی شود.

اولکسی دانیلوف، یک مقام اوکراینی نیز گفته است: «ما همه سناریوها را بررسی می‌کنیم. ماموریت بازرسان ما در تهران این است که بررسی کنند چه اتفاقی آنجا افتاده است. ما هفت گزینه احتمالی را درباره دلایل سقوط هواپیما بررسی می‌کنیم که چهار مورد را اعلام کرده‌ایم و سه مورد نیز محرمانه نگه داشته شده است. گزینه حمله موشکی روسیه یکی از آنهاست، اما برای اظهارنظر، باید تحقیقات کامل شود.

نخست‌وزیر کانادا: هواپیمای اوکراینی با پدافند ایران ساقط شده است!

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز مدعی شده است: «ما اطلاعاتی داریم از منابع متعدد، از جمله از همپیمانان‌مان و از اطلاعات خودمان، که شواهد نشان می‌دهد این هواپیما با یک موشک زمین به هوای ایران ساقط شده. این می‌تواند غیرعمدی هم بوده باشد.»

برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی غیرممکن است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به این ادعاها گفته است: برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیر ممکن و چنین شایعاتی، هیچ گونه منطقی ندارد.

علی عابدزاده ضمن تسلیت مجدد به درگذشت تعداد زیادی از هموطنان در سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال افزود: همزمان با این هواپیما، چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و موضوع برخورد موشک به این هواپیما به هیچ وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بین همه بخش‌های نظامی و غیر نظامی در ایران هماهنگی کامل وجود دارد و در همان زمان سقوط، ده‌ها هواپیمای ایرانی و خارجی در حال پرواز بر فضای امن ایران بودند و اگر کشوری امنیت نداشته باشد، مگر ممکن است که این تعداد پرواز بر فضای آن در حال انجام باشد.

وی با رد شایعات در خصوص مقاومت ایران برای تحویل ندادن جعبه سیاه هواپیما به آمریکا برای بازخوانی آن گفت: چنین موضوعی صحت ندارد ضمن اینکه مسئول بررسی سانحه، طبق مقررات جهانی ایکائو و انکس ضمیمه آن، سازمان هواپیمایی ایران است و اگر نرم افزار و سخت افزار لازم برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه در ایران وجود نداشته باشد می‌توانیم این کار را در کشور‌های دیگر انجام دهیم.  اصول صنعت هواپیمایی غیر نظامی این است که علت وقوع سانحه روشن شود تا سازنده و کشور‌های بهره بردار نقص‌های احتمالی خود را برطرف کنند و به همین دلیل ما بر اساس مقررات سازمان بین المللی هوانوردی اجازه ورود ذینفعان حادثه را برای بررسی آن صادر کردیم. به همین دلیل سانحه را به کشور‌های سازنده موتور، هواپیما و بهره بردار اطلاع داده ایم و خوشبختانه همه برای حضور در کمیسیون بررسی سوانح هوایی جواب مثبت داده اند، اما باید به تعریف مشخصی از نوع همکاری آن‌ها دست یابیم تا هرچه سریعتر به علت وقوع سانحه برسیم.

ماجرای ‌قطعه موشک روسی در محل سقوط هواپیمای اوکراینی چیست؟+عکس

ماجرای ‌قطعه موشک روسی در محل سقوط هواپیمای اوکراینی چیست؟+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
20
30
من واقعا موندم پس چرا قبل ازپرواز مهمانداران برای نشان دادن برخوردبا سوانح وحوادث وپیشگیری آنهمه ادا واطوار درمی آورند؟! درسوانح هوایی که هیچوقت کسی زنده نمی ماند
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
10
103
والا قضیه خیلی بوداره.
شاید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
23
127
شما خلافش را اثبات کنید چرا دستپاچه شدید پس
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
خلافش ثابته:
1- اگر موشک میخورد قطعات هواپیما از پرند تا شهریار پراکنده میشد.
2- مردم منطقه صدای شلیک موشک رو میشنیدند.
3- خلبان فرصت نمیکرد مسیر هواپیما رو به سمت مناطق غیر مسکونی منحرف کنه.
4- ....
مسلما امریکا که اولین مدعی چنین چیزی هست بیشترین نفع رو از انحراف افکار عمومی میبره.
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
.... با اون پرچمت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
امریکا شده منبع شایعات،ما هم بیکاریم بشینیم شبهات و شایعات را جواب بدیم ،آره؟؟؟؟!!!!
زیادی راحتی،خوبه بگم بکی بیاد قولنجتو بگیره و ماساژت بده،تو هم کاری نمیخواد بکنی،فقط بشین شبهه بنداز....
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
چرا .... عرض کردم پاسخ شبهات را بدهید همین در ضمن توهین و تمسخر دیگران نشان قدرت نیست البته به شما حق میدهم سقوط فرهنگی بسیار نمایان است
علی
|
France
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
65
29
متاسفم برای این شایعات و فقط ذکر یک نکته: یک جسم چند تنی با سرعت 300 مایل در ارتفاع 8000 پایی در حرکت است. حالا تصور کنید یک جسم فلزی دیگر ( نه موشک و گلوله ضد هوایی) با حجم 100 برابر کوچکتر در این ارتفاع و با این سرعت با این جسم چند تنی برخورد بکند. فکر کنم یک دانشجوی فیزیک سال دوم میتواند بگوید که چه اتفاقی برای هواپیما می افتد. حالا شما در عکس نگاه کنید که بال هواپیما کاملا روی زمین افتاده است. حالا یک مورد آسانتر: تصور کنید یک هواپیما با موشک هدف قرار بگیرد بنظر شما آیا میتواند به زمین برسد یا در همان هوا منفجر میشود؟ فیلم ها نشان از به زمین خوردن هواپیما دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
الان نظرت چیه دانشجوی فیزیک؟؟وقتی با سهمیه دانشجو میگیرن همینه دیگه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
حالا که اعلام کردن خودشون زدن. از این به بعد حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
سلام دانشجوی فیزیک سال دوم... ممنون از تحلیلت ... تو همه چیز همینقدر نادان و جاهلید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
دکتر، مهندس متخصص کجایی بعد از گردن گرفتن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
چطوری فیزیکدان؟ درسهای فیزک از کدوم دانشگاه یاد گرفتی آدرسش به ما هم بده.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
جناب کارشناس فنی
دیدی حقیقت داشت
بازم اگه میتونی دلیل وبرهان بیار
حالا توبرو وباتصوراتت باقی عمرت را بگذرون
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جدا تا عمر داری دهنت رو باز نکن...برا خودت میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دانشجوی فیزیک// مدت زیادی از این نظر میگدره فقط خواستم بگم "......... دانشجوی فیزیک"
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
64
24
احتمال خرابکاری امریکایی ها خیلی بیشتر از این تئوری دور از ذهنه.
موشک رو کسی تو اسمون ندیده و صدای شلیک هم نیومده. قطعات هواپیما هم در یک محدوده 1000 متری پراکنده شده که اگر موشک میخورد به اون تیکه هاش تو کل منطقه پخش میشد.
ولی سقوط هواپیمای اوکراینی تو مالزی مسبوق به سابقه است. اونجا هم گفتن کار روسها بوده. الانم میگن موشک روسی بوده. در ضمن کارشناسای نظامی میگن موشک ادعایی اصلا سنسور حرارتی نداره که به موتور بخواد بخوره. نکته خنده دار اینجاست که میگن بقایای موشک ادعایی در صحنه سقوط پیدا شده. هر ادم عاقلی میدونه که بقایای موشک باید جایی بسیار دورتر از محل سقوط باشه .
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
9
44
الله اعلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
54
16
اگر قرار بر نظریه سازی بی سند باشد ؛شاید آمریکاییها بعد از سیلی سخت پایگاهشون، سیستم هواپیما را هک کرده باشند وحالا هم دنبال ان هستند تا مدرک را با شانتاژ خبری از دست ایران بربایند ؟و با این کار یک تیر و دو نشان بزنند؛ هم در پرونده استیضاح و اوکرین گیت به اوکراین فشار بیارند و هم مسافرهای ایرانی را از غصه مرگ سر بازانشون ...و حتی اگر بدلیل نقص فنی هم هواپیما سقوط کرده باشه این شانتاژ خبری کمترین نتیجه اش فراراز پرداخت غرامت بیمه شون .لذا ازهواپیمایی کشوری میخواهیم به هیچ عنوان مدرک نباید بذاره ازدست مان خارج بشه .
پاسخ ها
Bani
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
فرار از پرداخت غرامت؟؟!!!!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خب حالا چی میگی
تویی که نمیخواستی آمریکا از دادن غرامت در بره
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
1
4
من فکر میکنم اشتباهی زده. ایشالا اشتباه کرده باشم.
اگر زده باشه، با پنهون کاری بدتر میشه. باید بیاد عذرخواهی کنه.
بیگی29
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
51
14
اولا عکس با موشک فوق تطابق ندارد .در مورد باله،همه موشک ها بعنوان فرمان باله دارند همانطور که تقریبا همه خودرو ها فرمان شبیه به هم دارند.از طرفی بیشتر قابل قبول است که عکس مربوط به سوریه یا اطراف یمن باشد تا ایران .تازه فرض کنیم در ایران بوده،من هم در منزل قسمتی ازموشک سام ۷ غنیمتی زمان جنگ را دارم خوبه عکس اون را بفرستم بگویم با این بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
دکتر بیگی بیا تحلیل بذار
بیگی29
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
31
13
از طرف دیگر جیم به این سنگینی ،به این داغی،با این سرعت خورده تو جوی،یک علف نسوخته،خم نشده،عجب علف های جان سختی !
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اون جسم سنگین که از ارتفاع صدها پایی سقوط کرده صاف تو یک نقطه فرود نیومده که جناب باهوش. قطعا چندین متر دورتر فرود اومده و بعد از کلی غلط خوردن پرتاب شده توی اون جوی. ضمنا دلیلی هم نداره مشتعل بوده باشه چون اون قسمت سر موشک موقع انفجار از بدنه جدا میشه و فکر میکنم تا رسیدن به زمین اینقدر از دماش کم بشه که علف ها رو نسوزونه! دوستی گفته سر موشک تو محل سانحه نمیفته. خب اتفاقا مشخصه این دو عکس منطقه سانحه نیست وگرنه باقیمانده هواپیما و مسافرهاش باید دیده میشد. عجیبه خود کانادایی ها و آمریکایی ها میگن احتمالا غیر عمدی بوده بعد ...مسئولین ما از بیخ و بن کلا تکذیب میکنن!! فیلمش اومده باز تکذیب میکنن. خدایا خودت صبر بده
بیگی29
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
شازده با این باله ها چندین متر غلط زده؟بشکه که نیست .سوختگی پشت اون را نگاه کن داغ بوده و به این سرعت سرد نمیشه.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
لطف حق باتو مدارا ها کند
چونکه از حد بگذرد رسوا کند
مولانا
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
4
0
این اصرار غربی ها مبنی بر هدف گرفته شدن هواپیما توسط موشک و انکار متقابل منابع ایرانی مبنی بر آنکه سقوط توسط موشک نبوده تا زمانیکه اطلاعات جعبه سیاه بررسی نشده هردو غیرعلمی و غیر منطقی و بدلیل سیاسی شدن یک بررسی علمی و فنی است.منابع امنیتی ایران نیز که قبلانشان داده اند در کنترل فضای مجازی بسیار توانا هستندباید منبع انتشار این عکس را در توییتر جستجوکنند :اگر صحت داشت ضمن تقدیراز آن برای بررسی علمی استفاده کنند و اگر ساختگی بود با منتشر کننده آن که قصد گمراه کردن افکار جامعه را داشته بشدت برخورد کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
3
0
این قسمت از موشک قسمت چاشنی موشک است که باید قبل از همه منفجر شود پس چرا سالم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
4
0
یه عده چقدر ساده هستن، این هواپیما از نوع 737 مکس مشهور است که در چندسال اخیر به علت نقص فنی سوانح زیادی داشته، اگه این حادثه نیز ثابت بشه از نقص فنی بوده زیان تجاری برای بویینگ محسوب میشه، آمریکا با انتشار شایعه و ایجاد شبهه هم میخواد حادثه موشکباران پایگاهشو از اذهان منحرف کنه هم به شرکت بوئینگ کمک کرده باشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
1
5
موشک های سامانه های پدافندی درکنار هدف منفجر میشوند بخاطر داشتن سنسور فاصله و با خود هدف برخورد نمیکنن.موشک میتونه باعث اتش سوزی موتورهای هواپیما شده باشه و بعدش سقوط کرده باشه
بازم باید صبر کرد
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
3
0
همینقدر شنیدم که مهندس پرواز ایرانی به دلیل نقص فنی پرواز رو تایید نکرده ولی اوکراینیه و نماینده شرکت پرواز رو بدون اشکال دونسته و تایید کرده ...
دیاکو
|
Germany
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
3
0
اصلا یه سوال من دارم که ذهنم رو خیلی مشغول کرده!!!
چطور یه موشک با هواپیما برخورد کرده و اون رو اینجور ساقط کرده ولی حتی رنگ سر جنگیش یه خراش نداره؟؟؟؟ باله های سر جنگی باید نابود میشدن که اصلا اونا هم سرجاشونن و کوچکترین خراشی ندارن؟ چجوریاس؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
حالا فهمیدی پروفسور؟
Nima
|
Canada
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
1
5
به عنوان یک ایرانی _ کانادایی من به دولت تردو اعتماد دارم به نمایندگان دولت کانادا اجازه دهید از نزدیک بررسی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
1
25
تعجب اینکه همون اول که هواپیما رو ساقط کردن نمیگن ما کردیم حالا که همه دارن بررسی میکنن تازه میگن خودمون اشتباهی زدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
ای بابا اینقدر حرص نخور
متأثر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
1
26
با اين گندي كه به بار اومد آبرومون تو دنيا رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
مگه آبرویی داشتیم که بره
اون از اون عزا داری سردار سلیمانی که 80 تا کشته دادیم اینم از این با اینهمه دستگاه های دقیق موشکی
خطیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
آبروی ما وقتی توی دنیا رفت که رفتیم پای میز مذاکره و آمریکا کلی تحریم کرد توپاچمون نه جونم ابن مرتیکه ترامپ عوضی توی ابن قضیه هم دست داره حالا بعدا میفهمین .این خط اینم نشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
1
25
جالبه بعد از هر اتفاقی کلی کارشناس بیسواد داریم که فقط میگن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
سهیمه دانشگاه .
کارشناس بی سواد .
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
1
9
چی میخواد بشه خدا میدونه....؟؟؟
هورمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
1
11
اصلا کاری به هیچی ندارم.نظری هم نمیدم.فقط اینو میگم که اون کاسه های داغتر از اشی که نظرات قبلی رو نوشتن و واسه ما کارشناس شدن الان که خود حکومت مسئولیت پرداب موشک رو تقبل کرده بیان و جواب بدن که این خزعبلات چیه در دفاع از حکمت گفتن در این چند روز در نظرات قبل.همیشه مدافع هستن در هر شرایطی.بابا بعضی وقتها انتقاد هم بکنین نمی میرین جان نثاران همیشه در صحنه
محمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
7
2
کاش اینهمه کارشناس زبده زمانیکه هواپیمای مارادر مسیر دوبی در صلح کامل زدند و بعدشم آقای راجرز قاتل مدال افتخار گرفت جنابعالیان بودین .این اتفاق دوتا فایده داشت اول منافقین که کار بزرگ سپاه اذیتشون کرده بود بصدا دراومدن دوم فهمیدیم در میان سرداران مثل سلیمانی هنوز هم داریم
Mehran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
2
13
کی بود میگفت دانش آموز سال دوم که فیزیک خونده میدونه...... آقای بیسواد حالا فهمیدی قانون فیزیک چیه
اومدیم سیلی بزنیم با مشت زدیم تو صورت خودمون! بیش از ۲۰۰ کشته بخاطر یک نفر واقعا آمریکا هم نمیتونست چنین انتقام سختی بگیره!!
بنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
5
یک فرضیه...
عرض کردم یک فرضیه
شاید موشک خورده به بال هواپیما و منجر به انحراف هواپیما شده و خلبان هم نتونسته کاملا کنترل کنه...
نظر اساتید علم فن چیه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
6
این خبرو یادتونه؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
12
حالا بعد از روشن شدن قضیه آدم از این حجم حماقت حال تهوع میگیره..به نظر میرسه غربی ها در تمام موارد از شما صادقترند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
9
یادش بخیر همه صدا و سیما بسیج بودن برای اینکه بگن کار ما نبوده کارشناسا با چه اب و تابی دلیل می اوردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین