کد خبر: ۶۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

موافقت سناتورهای آمریکایی با کمک ۳.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل

سناتورهای دو حزب اصلی آمریکا با لایحه تخصیص ۳.۳ میلیارد دلار به اسرائیل در قالب کمک سالانه موافقت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورهای آمریکایی در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه به دنبال تبدیل کردن توافق کمک بین این کشور با اسرائیل، به قانون هستند که در سال ۲۰۱۶ و در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به دست آمده است.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه و سناتور کریس کونز، دموکرات در حالی از حامیان این لایحه هستند که این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر محسوب می‌شود که سال گذشته میلادی متوقف شد.

موافقت سناتورهای آمریکایی با کمک ۳.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل

برنامه‌ای که سال گذشته میلادی متوقف شد شامل چند مورد مقررات و تمهیدات گسترده مورد حمایت اعضای دو حزب از جمله کمک‌های مالی بود اما همچنین شامل قسمتی هم می‌شد که به دولت‌های محلی و ایالتی این اجازه را می‌داد تا آمریکایی‌ها را بابت بایکوت اسرائیل مجازات کنند. محالفان شامل بسیاری از دموکرات‌ها این مقررات را نقض آزادی بیان می‌دانستند.

روبیو و کونز لایحه مذکور را در بحبوحه افزایش تنشها در خاورمیانه و پس از آن ارائه کردند که ترامپ دستور ترور قاسم سلیمانی را در بغداد داد و تهران هم به یک پایگاه آمریکا در عراق حمله کرد.

این لایحه تفاهم‌نامه به دست آمده بین اسرائیل و دولت اوباما را مربوط به چهار سال قبل به قانون تبدیل می‌کند که بزرگترین تعهد کمک نظامی آمریکا به اسرائیل محسوب می‌شود.

مارکو روبیو در بیانیه‌ای برای خبرگزاری رویترز نوشت، اسرائیل با تهدیدهای غیرمنتظره‌ای روبروست و کونز نیز نوشت:‌ رویدادهای چند روز گذشته یادآور اهمیت کمک آمریکا به امنیت اسرائیل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین