کد خبر: ۶۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶

نتیجه تایید صلاحیت‌ها اواخر وقت امشب اعلام می‌شود

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه در مجموع ۳۰۲ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت نام شده اند گفت: اواخر ساعات امشب (شنبه) نتیجه تایید صلاحیت ها از طرف هیات مرکزی انتخابات به استانها اعلام می شود و هیات نظارت استانها نیز نتایج را فورا به فرمانداری ها اعلام می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام علی توکلی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع ۳۶۲ نفری که برای استان کرمان ثبت نام کرده بودند تاکنون ۵۴ نفر انصراف داده اند و ۳۶ نفر در هیات های اجرایی رد صلاحیت شده اند که تعدادی شکایت کرده و برخی شکایت نکرده اند.

وی اظهار داشت: افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده یا احراز صلاحیت نشده اند از فردا تا پنجشنبه به مدت پنج روز از ساعت هشت صبح تا ۱۶ می توانند با مراجعه به فرمانداری کرمان یا ورزشگاه تختی تهران شکایت خود را مطرح کنند.

نتیجه تایید صلاحیت‌ها اواخر وقت امشب اعلام می‌شود

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان تصریح کرد: عدم احراز به معنی رد صلاحیت نیست زیرا بار اثبات صلاحیت هر فرد بر عهده خود فرد است که نتوانسته دلیلی را ارائه بدهد که ثابت کند شرایطی را که در قانون برای نماینده شدن در نظر گرفت شده، دارد.

وی با بیان اینکه برخی داوطلبان نیز رد صلاحیت، برخی عدم احراز و برخی تایید صلاحیت شده اند افزود: شورای نگهبان از فردا ظرف ۲۰ روز باید به شکایات داوطلبان رسیدگی و تا پایان یازدهم بهمن نتایج را اعلام کند و نتایج نهایی نیز روز ۲۲ بهمن اعلام می شود و افراد برای تبلیغات انتخاباتی آماده می شود.

استان کرمان با داشتن ۹حوزه انتخابیه ، ۱۰کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین