کد خبر: ۶۳۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

روایت نیویورک‌تایمز از رازهای ولیعهد ابوظبی: او حتی خدمتکار رستوران بوده!

یک روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی در گزارشی طولانی درباره ولیعهد ابوظبی، به افشای جنبه‌های جالبی از زندگی شخصی این رهبر دوفاکتوی امارات پرداخته که شامل دیدارهای انجام شده توسط "رابرت اف فورث"، سردبیر این روزنامه منتشر شده است.
روایت نیویورک‌تایمز از رازهای ولیعهد ابوظبی: او حتی خدمتکار رستوران بوده!
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی نوشت: ازجمله اطلاعات جالب توجه درباره محمد بن زاید می‌توان به اظهارات فورث اشاره کرد. وی در این باره فاش می‌کند که زاید بن سلطان آل نهیان، بنیانگذار حکومت امارات و پدر ولیعهد ابوظبی آموزش و تربیت ویژه‌ای را برای فرزندش در نظر گرفته است.

در این گزارش آمده است: شیخ زاید پسرش را در سن ۱۴ سالگی برای تحصیل در یک مدرسه مراکشی به این کشور فرستاد و اینگونه به نظر می‌رسد که بنیانگذار حکومت امارات با این اقدام قصد داشته است که پسرش آن روی زندگی و دشواری‌های آن را نیز تجربه کند و به همین منظور وی در این سفر به محمد گذرنامه‌ای به اسم شخص دیگری را داد تا هویتش فاش نشده و به دنبال آن به شکل ویژه‌ای با وی برخورد نشود.

طبق این گزارش، محمد بن زاید زندگی ساده‌ای در مراکش داشت و چندین ماه را به عنوان خدمتکار در یک رستوران محلی گذراند. او خودش غذایش را درست می‌کرد و حتی لباس‌هایش را نیز خودش می‌شست و بیشتر مواقع تنها بود.

ولیعهد ابوظبی در این باره به نیویورک تایمز می‌گوید: یک کاسه سالاد در یخچال وجود داشت و من هر روز در کنار غذا از آن استفاده می‌کردم تا اینکه یک روز دیدم کپک زده و معلوم بود که سالاد گندیده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه آورده است: سپس محمد بن زاید تابستان را در یک مدرسه شبانه روزی در اسکاتلند گذراند؛ مدرسه‌ای که به شرایط نامناسب و سختگیرانه مانند دوش گرفتن اجباری در آب سرد و غیره مشهور است. شاهزادگان بریتانیایی معمولاً از این شهر متنفر بودند اما بن زاید از وقت خود در آنجا لذت می‌برد. پس از آن او یک سال را در آکادمی معتبر نظامی "Sandhurst" بریتانیا گذراند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین