کد خبر: ۶۳۱۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

توصیه‌های طب سنتی برای فصول سرد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و متخصص طب سنتی ایرانی در مورد نحوه تغذیه، خواب و ورزش در فصول سرد سال مانند زمستان چند توصیه کرد.
توصیه‌های طب سنتی برای فصول سرد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «سید کاظم کاظمینی»با بیان این که فصول چهارگانه از دیدگاه طب سنتی با فصول تقویمی متفاوت است، گفت: منظور از فصول چهارگانه شرایط آن فصل است به عنوان نمونه مزاج حاکم در زمستان به طور معمول سرد و تر است اما در زمان‌هایی که بارندگی نباشد، مزاج حاکم، سرد و خشک تلقی می‎شود.

وی در مورد توصیه‌های تغذیه‌ای برای فصول سرد سال براساس طب سنتی، خاطرنشان کرد: در زمستان برای افراد با مزاج سرد و تر، موادی با مزاج و ماهیت گرم از جمله کرفس، سیر، کلم، چغندر، گردو، ادویه گرم و نوشیدنی‌هایی با ماهیت گرم توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی ایرانی با تاکید بر ضرورت مصرف آب به عنوان یکی از ضروریات بدن نیز تصریح کرد: با وجود ضرورت مصرف آب، استفاده از آن به صورت یخ و آب سرد در فصل زمستان توصیه نمی‌شود چرا که این اقدام می‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل بدن شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به پرهیز از پوشش خیلی گرم و خواب در طول روز در فصل زمستان نیز گفت: خواب در طول روز در فصل زمستان منجر به کسالت و سستی بدن افراد می‌شود.

وی با تاکید بر پرهیز ورزش کردن ورزشکاران در ساعات سرد روز، اظهار کرد: هدف از ورزش، افزایش حرارت غریزی بدن است ولی اگر هوا خیلی سرد باشد، این اتفاق عملاً رخ نمی‌دهد و استنشاق هوای سرد و قرار گرفتن در معرض چنین شرایطی نیز می‌تواند منجر به سرد شدن بیشتر بدن و عوارض ناشی از آن شود.

کاظمینی از ضرورت احتیاط افراد دارای بیماری‌های بلغمی مثل روماتیسم یا بیماری‌های قلبی به ویژه نارسایی‌ در این فصل یاد کرد و گفت: این افراد باید در زمستان احتیاط لازم را در مورد سبک زندگی خود داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین