کد خبر: ۶۳۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

۷ نفر از قربانیان افغان حادثه هواپیمای اوکراینی شناسایی شدند+عکس

سفارت افغانستان تصاویر و هویت تایید شده هفت تن از قربانیان سانحه هواپیمایی اوکراین را منتشر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت افغانستان در تهران اعلام کرده که طب عدلی (پزشک قانونی) ایران اطلاع داده که هویت هفت تن از اتباع افغانستان که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی کشته شده بودند، شناسایی شده‌اند.

در صفحه رسمی فیسبوک سفارت افغانستان در تهران آمده که براساس دستور رئیس جمهوری افغانستان برای رسیدگی سریع به خانوادهای قربانیان، این سفارت تلاش شبانه‌روزی برای کمک به بستگان انجام داده است.

7 نفر از قربانیان افغان حادثه هواپیمای اوکراینی شناسایی شدند+عکس

سفارت افغانستان هویت این هفت نفر را سکینه احمدی، محسن احمدی، مطهره احمدی، رحیمه کاتبی، شهرام تاجیک، مهدی تاجیک و مهدی رضائی اعلام کرده است.

این سفارت نوشته که به بستگان این قربانیان اطمینان داده شده که امروز، سه شنبه (۲۴ جدی/دی) می‌توانند اجساد بستگانش را تحویل بگیرند.

به گفته سفارت افغانستان، اقدامات لازم در مورد سایر امور حقوقی و فنی این سانحه در سطح بین‌المللی و با مشارکت وزارت امور خارجه افغانستان پیگیری می‌شود. پیشتر، وزیر خارجه اوکراین گفته بود که نمایندگان کشورهایی که شهروندانشان در سانحه هوایی هفته گذشته در ایران جان باخته‌اند روز پنجشنبه در لندن تشکیل جلسه می‌دهند.

هدف از این جلسه پیگیری حقوقی واقعه از جمله دریافت خسارت و غرامت است.

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که از ۱۳ شهروند افغانستان که در هواپیمایی اوکراینی کشته شده‌اند، ۶ شش نفر آنان تابعیت دوگانه افغانستان و سویدن/سوئد را داشتند، سه نفر شهروند افغانستان و آلمان بودند و چهار نفر دیگر نیز تنها شهروند افغانستان بودند.

سفارت افغانستان نام ده نفر را همرسانی کرده و گفته که وزارت خارجه ایران این فهرست را به آنان داده که شهروند افغانستان هستند.

این ده نفر عبارتند از حسین رضائی، مهدی رضایی، سکینه احمدی، محسن احمدی، مطهره احمدی، شهرام تاجیک، مهدی تاجیک، مهدی احمدی، رحیمه کاتبی و زین العابدین سعادت.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین