کد خبر: ۶۳۱۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
رادوشویچ: 

از رفتن کالدرون کمی ناراحتم / موفقیت‌های پرسپولیس به خاطر بیرانوند است

دروازه‌بان کروات پرسپولیس از رفتن کالدرون ابراز ناراحتی کرد و عنوان کرد امیدوار است روند رو به رشد خود در نیم فصل را در بازی‌های برگشت نیز ادامه دهد. او البته موفقفیت‌های تیمش را نیز به بیرانوند نسبت داد.
از رفتن کالدرون کمی ناراحتم / موفقیت‌های پرسپولیس به خاطر بیرانوند است
آفتاب‌‌نیوز :

بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌بان کروات پرسپولیس درباره شرایط خود برای بازگشت به ایران گفت: من سه‌شنبه هفته گذشته از اشپلیت به فرانکفورت رفتم تا برای بازگشت به ایران اقدام کنم. من چهارشنبه پرواز داشتم ولی یک هواپیما اوکراینی در ایران دچار حادثه شد. پرواز لوفتهانزا من با تاخیر مواجه شد و در ادامه خلبان ما را به رومانی برگرداند و اعلام کرد این پرواز صورت نمی‌گیرد. خیلی‌ها با پاسپورت آمریکایی و کانادایی گریه می‌کردند. مسوولان باشگاه به من گفتند مشکلی نیست و به تهران بیایم. من به هر حال با خانواده‌ام بودم و خواندن آن اخبار باعث شد دچار استرس شویم و به کرواسی بازگردیم. اگر تنها بودم تصمیم‌گیری آسان‌تر بود. با این حال این بار از پرواز زاگرب و دوحه به ایران خواهم رفت.

رادو در پاسخ به این سوال که این شرایط چه تاثیری روی باشگاه پرسپولیس داشته است؟ گفت: باشگاه به صورت طبیعی کار خود را پیش می‌برد و مشکلی نیست. البته گابریل کالدرون آرژانتینی دیگر در تیم نخواهد بود. البته او به دلیل مشکلات مالی بر نمی‌گردد نه مسائل سیاسی.

کالدرون بود که تصمیم جسورانه‌ای گرفت و علیرضا بیرانوند را نیمکت نشین کرد و به رادوشویچ بازی داد.

دروازه‌بان پرسپولیس درباره تاثیر این مربی و رفتنش ادامه داد: کالدرون خیلی به من انگیزه و اعتماد به نفس داد و باعث شد من با ۱۰۰ درصد توان برای تیم بازی کنم. امیدوار بودم همین روند را ادامه دهم. باید ببینیم در ادامه چه پیش خواهد آمد. من در این مدت در تعطیلات با دو مربی در کشورم کار کردم و آمادگی خودم را حفظ کردم. قطعا کمی از رفتن سرمربی ناراحت هستم. به‌زودی نیم فصل دوم رقابت‌ها شروع می‌شود و من می‌خواهم همین هدف را داشته باشم و برای تیمم مفید باشم. هدف من این است که در نیم فصل دوم رقابت‌ها نیز دروازه‌بان پرسپولیس باشم و برای تیم به میدان بروم. رضا بیرانوند به هر حال دروازه‌بان تیم ملی است و در جام جهانی بوده است و بین ۳ بازیکن برتر آسیا است. با در نظر گرفتن همه این جوانب، نیمکت نشین شدن رضا خیلی سخت است. من به خودم و خانواده‌ام افتخار می‌کنم. نزدیک به ۳ سال است در باشگاه هستم و تازه در این چند بازی همه چیز برای من جنبه واقعیت به خود گرفته است و توانستم از این فرصت استفاده کنم.

این دروازه‌بان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در ابتدا یک جور بدبینی به حضور من درون دروازه به جای بیرانوند وجود داشت ولی رفته رفته و بازی به بازی شرایط بهتر شد و هواداران من را اندازه بیرانوند دوست دارند. بیرانوند ایرانی است و دروازه‌بان تیم ملی است و خیلی از موفقیت‌های پرسپولیس به خاطر بیرانوند بوده است. من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و دوست دارم در تیم بمانم. پرسپولیس تیم بزرگی در آسیا است و حضور در این تیم افتخار است. پرسپولیس در هر بازی ۴۰ هزار تماشاگر دارد و در بازی‌های حساس تعداد تماشاگران به ۸۰ و ۱۰۰ هزار نفر نیز می‌رسد. در کل حضور در پرسپولیس تجربه خوبی برای من بوده است. من حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردم که افتخار بزرگی است چون پرسپولیس و تیم‌های ایرانی بازیکنان ایرانی زیادی دارند ولی تیم‌های دیگر بازیکنان خوب خارجی دارند و در این لیگ به موفقیت می‌رسند. السد را با ژاوی حذف کردیم. الان مثلا الدحیل حریف ما در لیگ قهرمانان ماریو مانژوکیچ را خریده است. ما در ۳ سال اخیر تیم برتر ایران بوده‌ایم. این فصل کمی افت کردیم که به خاطر تغییر مربی بود. برابر تراکتور و سپاهان شکست خوردیم ولی با این حال در صدر جدول قرار داریم. نکته قوت ما این است که بازیکنان‌مان سال‌ها کنار هم بوده‌اند و هماهنگی خوبی بین بازیکنان است. به زودی دو داربی حساس در انتظار ما است که باید سربلند بیرون بیاییم. ترکیب پرسپولیس در ایران جا افتاده است و همه آن را حفظ هستند.

او درباره فالورهای اینستاگرامش نیز که ۶۱۸ هزار نفر است گفت: اگر نام فامیلی من راحت‌تر بود، شاید این رقم بیش‌تر نیز می‌شد. اصلا نمی‌شود در ایران بدون هوادار بود. من در حال خوردن سالاد هستم که هواداران می‌آیند و از من عکس می‌گیرند. پرسپولیس خیلی هوادار دارد که در هر حالت به دنبال بردن و قهرمانی هستند.

بوژیدار در پایان درباره نگرش‌ها به ایران در غرب گفت: تمام این نگرش‌ها درباره ایران و تهران اشتباه است. در تهران فقیر هست ولی ثروتمند هم هست. در تهران هر چیزی بخواهید وجود دارد. این شهر ۱۸ میلیون نفر جمعیت دارد و مرکزهای خرید گسترده و بزرگی وجود دارد. فقط ترافیک معضل بزرگی است. من یکی از شروط قراردادم این بود که راننده داشته باشم. در تهران قانون رانندگی این طور است که هر کسی قوی‌تر است زودتر می‌رود ولی تصادف نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین