کد خبر: ۶۳۱۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

کاهش آمار ازدواج در بافق

رییس بهزیستی بافق گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۴۰ ازدواج در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن خوشگذران در دوازدهمین کارگاه آموزشی زوج‌های جوان با بیان اینکه در همین مدت ۱۶۶ درخواست طلاق در شهرستان ثبت شد اظهار داشت: مسائل اقتصادی ، بیکاری ، نداشتن مسکن علت اصلی کاهش ازدواج‌ها و افزایش طلاق در جامعه است ضمن اینکه مسائل فرهنگی و دریافت اطلاعات غیربومی با فرهنگ کشور می‌تواند زمینه‌ساز تغییر ذائقه در جوانان شود.

کاهش آمار ازدواج در بافق

به گزارش روز چهارشنبه بهزیستی بافق، وی ترویج فرهنگ ازدواج سالم را خواستار شد و با ابراز تاسف افزود:با هماهنگی ثبت احوال و مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان،آمارهای به دست آمده از سال ۱۳۹۱ تا پایان آذرماه سال جاری گویای کاهش ازدواج و فرزندآوری و همچنین افزایش درخواست‌های طلاق است که با این روند،در سال‌های آینده با مشکلات جدی در بحث خانواده و جمعیت مواجه خواهیم شد.

این مسوول اضافه کرد: بهزیستی شهرستان با مبنای ازدواج صحیح و تحکیم بنیان خانواده قریب به ۶ سال است که طرح های مشاوره ازدواج و کارگاه های آموزشی ۱۶ ساعته زوج‌های جوان را به صورت مستمر و متمرکز برگزار می کند که با توجه به استقبال خوب این زوج‌ها،خواهان حمایت‌های بیشتر خانواده‌ها در راستای تبلیغ و تشویق افراد در شرف ازدواج برای شرکت در این طرح‌ها هستیم.
رییس بهزیستی شهرستان بافق بیان کرد: تمامی دستگاه های دولتی،غیر دولتی ،مردم به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌بایست مجری طرح‌ها و برنامه‌های مستمر و متمرکز در راستای ازدواج سالم،تحکیم خانواده ،فرزندآوری و تربیت صحیح فرزندان باشند.
وی نقش حوزه‌های علمیه و اداره تبلیغات اسلامی را بسیار موثر دانست و همکاری و اجرای برنامه‌های متمرکز با محوریت ازدواج و خانواده را در سطح جامعه از سوی این دو نهاد خواستارشد.
خوشگذران افزود:اداره ورزش و جوانان،متولی آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج و همچنین دانشگاه،متولی آموزش مهارت‌های حین ازدواج هستند که با داشتن هم و غم جدی در این مقوله شاهد اثرات مفید آن در خانواده‌ها و جامعه خواهیم بود.

در ۹ ماهه امسال ۶۸۱ نفر با رشد ۱۸ درصد در شهرستان بافق متولد شدند و آمار ۱۶۶ مورد طلاق در این شهرستان مذهبی که مردم پایبند به اعتقادات و باورهای دینی و سنتی هستند آمار نگران کننده‌ای است.

مرکز اورژانس اجتماعی بافق زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان از سال ۱۳۹۱ در زمینه ایجاد سازش بین زوج‌های خواهان طلاق بر اساس پرونده‌های ارجاعی از دادگستری ،جلوگیری از ازدواج زود هنگام ،فراگیری آموزش و مهارت‌های قبل از ازدواج، آموزش زوج‌های جوان و همچنین آموختن مهارت‌های زندگی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق، فعالیت خود را آغاز کرد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین