کد خبر: ۶۳۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

هنوز نظر کارشناسی درباره شلیک به هواپیمای اوکراینی صادر نشده است

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه گفت: این کمیسیون اعلام آمادگی کرده است که در رابطه با جانباختگان حادثه تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه سقوط هواپیما پیگیری حقوقی کند.
آفتاب‌‌نیوز :

عزالدین سلیمانی گفت: کمیسیون حمایت از حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه اعلام آمادگی کرده است که در رابطه با جانباختگان حادثه تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه سقوط هواپیما پیگیری حقوقی کند.

وی افزود: در این حادثه از هر سازمان ونهادی که به طریقی به حقوق این جانباختگان مرتبط شود پیگیری‌های لازم انجام خواهد گرفت.

هنوز نظر کارشناسی درباره شلیک به هواپیمای اوکراینی صادر نشده است

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه گفت: از چند روز قبل و دقیقا از روز وقوع حادثه در کرمان و در سقوط هواپیمای اوکراینی از طریق وکلا و کارشناسان رسمی که تخصصی در زمینه حقوق عامه دارند درخواست کرده‌ و آنها نیز اعلام آمادگی کردند که در این راه ما را یاری دهند.

سلیمانی ادامه داد: بنابراین پیگیر حقوق مادی و معنوی این جانباختگان در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و همینطور حادثه سقوط هواپیما تا حصول نتیجه خواهیم بود و به خانواده این عزیزان خدمت رسانی خواهیم کرد.

وی از بیان جزئیات این اقدامات حقوقی امتناع کرد و گفت: اقدامات لازم بر اساس موازین حقوقی و قانونی انجام و جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه افزود:‌کمیسیون حقوق عامه پیگیر مسائل حقوقی و قانونی جانباختگان حادثه کرمان و هواپیمای اوکراینی خواهد بود و در رابطه با سقوط هواپیما و اینکه دقیقا از چه مراجعی پیگیری لازم را داشته باشیم، باید قدری صبر کنیم تا دقیقا مشخص شود که علت حادثه چه بوده است.

سلیمانی گفت: در حادثه سقوط هواپیما نظر رسمی و کارشناسی هنوز اعلام نشده و کارشناسان مشغول ارزیابی خود هستند، بنابراین پس از اعلام نظر آنها اقدامات را آغاز می‌کنیم. ما وکیل و حقوقدان هستیم و بر اساس قانون باید پیش برویم و از حاشیه سازی‌های بی‌مورد که جامعه را ملتهب کند، باید پرهیز کنیم.

وی افزود: بنابراین مقصر حادثه که مشخص شود اقدامات حقوقی و قضایی لازم از سوی کمیسیون حقوق عامه انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه گفت:‌ تمام اقدامات حقوقی به خانواده های این جانباختگان به صورت معاضدتی و رایگان ارائه خواهد شد.

سلیمانی در رابطه با نحوه مراجعه خانواده‌های این جانباختگان گفت: علاوه بر اینکه از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود، کارشناسان در حال شناسایی خانواده‌های این افراد هستند و به هر طریقی که ارتباط برقرار و دسترسی به خانواده‌ها میسر شود و یا اینکه خود خانواده‌ها به ما مرتبط شوند، در خدمت آنها خواهیم بود و مسائل‌شان را پیگیری خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین