کد خبر: ۶۳۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

اگر می‌خواهید وارد سر ترامپ شوید، این‌ اثر هنری را ببینید

می‌خواهید بدانید در سر ترامپ چه می‌گذرد؟ کالم مورتون (یک هنرمند تجسمی )، مجسمه‌ای از سر رئیس‌جمهور ایالت متحده آمریکا را به عنوان یک اثر هنر عمومی خلق کرده است.
اگر می‌خواهید وارد سر ترامپ شوید، این‌ اثر هنری را ببینید
آفتاب‌‌نیوز :

این اثر هنری که حدود سه متر ارتفاع دارد و از فایبرگلس و چوب ساخته شده،‌ یک مجسمه توخالی است که بازدیدکنندگان می‌توانند وارد آن شده و داخل آن بنشینند.

این اثر هنری که در حقیقت‌آمیزه‌ای از مجسمه‌سازی و معماری است، به نحوی ساخته شده که به نظر می‌رسد از زمین خارج شده و نیمکتی برای نشستن را در خود جای داده است که گویی در شعله‌های عظیم آتش محاصره شده است.

اگر می‌خواهید وارد سر ترامپ شوید، این‌ اثر هنری را ببینید

از زمانی که این اثر برای نخستین بار در سیدنی رونمایی شد، در بین کاربران اینستاگرام محبوب شد و سپس به ایالت کوئینزلند منتقل شد. روز چهارشنبه نیز از این اثر در ایالت ویکتوریا در نزدیکی گالری بلرت» رونمایی شد.

مورتون که یک استاد دانشگاه مانش و از هنرمندانی است که در بزرگ‌ترین موسسه‌های هنری استرالیا و جهان نمایشگاه برپا کرده است، می‌گوید: «این اثر را در واکنشی به شرایط سیاسی کنونی خلق کرده است.»

این هنرمند در گفت‌وگویی با گاردین استرالیا بیان کرد: «می‌دانم که این، یک اثر هنری زشت و سطحی است و تا حدودی به خود ترامپ ‌شباهت دارد. این یک اثر چالش‌برانگیز محسوب می‌شود.»

مورتون افزود: «این اثر هنری همزمان با آتش‌سوزی‌های استرالیا در این مکان رونمایی می‌شود. آتش استرالیا را فرا گرفته است. ترامپ می‌تواند یکی از افرادی باشد که با انکار تغییرات اقلیمی، این شرایط را به وجود آورده است. ما در برهه‌ای از زمان قرار داریم که باید نظاره‌گر جهان باشیم. ما در لایه‌ای از دود زندگی می‌کنیم.»

این هنرمند در پاسخ به این سوال که نظر یکی از طرفداران ترامپ درباره این اثر هنری او چه می‌تواند، باشد گفت: «کسانی که از دونالد ترامپ خوششان می‌آید دیوانه هستند.»

مورتون بیان کرد، قصد نداشته اثری را خلق کند که تصاویر آن به سرعت در صفحات مجازی دست به دست شود.

این هنرمند بیان کرد: «من مردم را وادار نمی‌کنم چه دیدگاهی نسبت به این اثر داشته باشند. هر شخصی می‌تواند دیدگاه خودش را نسبت به این اثر داشته باشد.»‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین