کد خبر: ۶۳۱۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

با تغییرات جدیدی در عرصه حکمرانی مواجه هستیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود پدیده فساد اقتصادی در کشور را ناشی از باز بودن فضای فساد دانست و گفت: نیازمند نظام معماری هوشمند فضای مجازی هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

«حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی» عصر چهارشنبه در «سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی» با محوریت گذار به نسل جدید حکمرانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما ضمن گرامیداشت یاد شهید سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: سردار شهیدسلیمانی، سردارِ رفع موانع از پیشرفت ایران اسلامی و همچنین ظرفیت‌ساز، برای عزت کشور بود.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که ۱۳ دیماه روز شهادت سردار سلیمانی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری کردیم.

با تغییرات جدیدی در عرصه حکمرانی مواجه هستیم

عاملی در ادامه با بیان اینکه، در حال حاضر با تغییرات جدیدی در عرصه حکمرانی مواجه هستیم، افزود: بنیان‌ها مرتبط با خدمات دولت و رابطه دولت با ذی‌نفعان تغییراتی کرده است.

به گفته وی، بنیان‌ها شامل زمان مجازی، انرژی مجازی، کار مجازی، محیط مجازی، محیط فیزیکی، کار فیزیکی، انرژی فیزیکی و زمان فیزیکی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: در حال حاضر دو فضای فیزیکی و مجازی داریم. دولت کره جنوبی با ۱۰ هزار نفر توانست که حکمرانی را بازمهندسی کند و در سال‌های اخیر مردم کره جنوبی دیگر برای انجام کارها به دولت مراجعه نمی‌کنند و همه چیز الکترونیکی شده است.

وی عنوان کرد: حکمرانی در سطح دولت با الگوی جدیدی باید بازمهندسی شود تا منجر به استقرار نظام‌مند عدالت اجتماعی، ظرفیت ایجاد کردن برای استقرار توحید و رفع استیلا از مردم، تسهیل امر زندگی و تامین کیفیت زندگی(طبیعت سالم و هوای پاک)، استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره‌وری شود.

وی خاطرنشان کرد: با ظهور فناوری‌های جدید، نظام حکمرانی و مفهوم دولت تغییر کرده است و ناگزیر به چینش جدیدی از حکمرانی و دولت مواجه بوده و شاهد پایان حکمرانی بخشی و آغاز حکمرانی پلتفرمی هستیم.

عاملی ادامه داد: ما برای پیوند فضای فیزیکی و فضای مجازی در بخش عمومی نیازمند دولت پلت‌فرم‌ها و خدمات عمومی هستیم. همچنین در بخش تخصصی نیازمند خدمات تخصصی دولت و خدمات فیزیکی مبنا بوده و در بخش اختصاصی نیازمند مشارکت در توسعه پلتفرم خدمات هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون وب سایت در جهان وجود دارد که ۹۹ درصد آن قدرت ندارند، درصورتی که انسان در فضای مجازی باید قدرتمند حاضر شود.

عاملی گفت: سه فاز اصلی در تاریخ شکل‌گیری حکمرانی الکترونیک وجود دارد که خدمات واحدهای جدا از هم یکی از این فازهاست. الگوی روابط الگوهای پیاده‌سازی سطوح خدمات با الگوی پارادایمی یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار مسئله اساسی جمهوری اسلامی شامل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اقتصاد مقاومتی، اصلاح نظام بوروکراسی و بازمهندسی نهادهای حاکمیتی، حقوقی، اجرایی و قضایی کشور با مدل یکپارچه و نظام‌مند قابل حل است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حکمرانی در سطح دولت باید با الگوی جدیدی بازمهندسی شود تا منجر به استقرار نظام‌مند عدالت اجتماعی و ایجاد ظرفیت برای استقرار توحید شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود پدیده فساد اقتصادی در کشور را ناشی از باز بودن فضای فساد دانست و گفت: نیازمند نظام معماری هوشمند فضای مجازی هستیم تا بر مبنای الگوریتمی تعریف شده و فرایند به فرایند همه چیز را پیش بینی کرده و البته صدا و سیما نقش کلیدی در ایجاد معرفت از فضای مجازی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین