کد خبر: ۶۳۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟+عکس

سدان‌های خانوادگی جمع‌وجور این روزها در لیست متنوع‌ترین و پرطرفدارترین کلاس‌های خودرویی جهان قرار گرفته‌اند؛ می‌توان گفت بسیاری از خودروسازان شاخص دنیا حداقل از یک نماینده قدرتمند در این رده خودرویی برخوردار هستند. کمپانی کیا هم یکی از خودروسازان معتبر جهان است که نمایندگانی در این رده خودرویی دارد. کیا سراتو مطمئنا یکی از محبوب‌ترین محصولات این کمپانی به‌شمار می‌رود و قرار است در گزارش امروز «ایرنا زندگی» به معرفی نسل جدید کیا سراتو که محصول سال ۲۰۱۹ است بپردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :

سراتو ۲۰۱۹ از منظر عرضه در بازار جهانی مدل‌های بسیار متنوعی دارد. این خودرو بطور کلی در سه تیپ عرضه می‌شود با نام‌های S، EX و LX که از منظر امکانات رفاهی و تجهیزات هوشمند اختلاف‌های زیادی با یکدیگر دارند. امکانات استاندارد یا پایه برای هر سه تیپ شامل نمایشگر لمسی که بدان اشاره شد، تنظیمات دوگانه سیستم تهویه داخلی، بلوتوث داخلی، آینه‌های برقی با گرمکن، سامانه کمکی حرکت بین خطوط و سیستم ترمز اضطراری خودکار می‌شود.

در تیپ ایی اکس صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن و تهویه برای ردیف جلو، تنظیم ۱۰ حالته برقی صندلی راننده، استارت دکمه‌ای، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده و سنسورهای هشدار درنظر گرفته شده است.

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

نمای ظاهری

آنچه تحلیلگران درخصوص مدل جدید سراتو ۲۰۱۹ به آن اذعان دارند این است که ظاهر مدل سراتو جدید از روی مدل پرچمدار کیا استینگر الگوبرداری شده است. به اعتقاد آنها یکی از شاخص‌ترین تفاوت سراتو ۲۰۱۹ با کیا استینگر، گیربکس سی وی تی است که در مدل جدید سراتو به کار گرفته شده است.

از جنبه تکنولوژی، سراتو ۲۰۱۹ به‌عنوان یک خودروی اقتصادی هیچ‌چیز کم ندارد؛ اما با وجود اقتصادی بودن این خودرو، سطح رفاه و نوع طراحی داخلی سراتو هیجان برانگیز و تاثیرگذار است.

طراحی بیرونی سراتو ۲۰۱۹ به‌ویژه در قسمت اطراف جلوپنجره از مدل اسپرت استینگر الگوبرداری شده که نسبت به نسخه قبلی آن، بسیار مهیج‌تر و مدرن‌تر است. طراحان کیا شمایل نسبتا ساده مدل قبلی را با نوعی ظاهر تهاجمی‎تر و با جزئیات بیشتر جایگزین کرده‌‎اند؛ این سبک طراحی پیشرفت قابل توجهی را برای چهره کیا سراتو به ارمغان آورده است. همچنین سبک طراحی داشبورد و نمایشگر ایستاده‎ سیستم اطلاعات سرگرمی، تاحدودی کابین محصولات آئودی را یادآور می‌شود.

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

از سوی دیگر میزان راحتی کابین کیا سراتو جدید نیز به‌طورکلی در سطح مطلوبی قرار دارد. صندلی‎ها بسیار راحت بوده و فضای سر و پاها نیز به‌ویژه در ردیف عقب، متناسب با ابعاد بدن سرنشینان بزرگسال طراحی شده است.

گنجایش صندوق عقب کیا سراتو ۲۰۱۹ هم معادل ۴۳۳ لیتر است که نسبت به بسیاری از خودروهای بزرگتر، ظرفیت بیشتری را در دل خود جای داده است. در واقع حجم صندوق سراتو ۲۰۱۹ با مدل کیا K۹۰۰ برابری می‌کند. حتی صندلی‎های عقب قابل تا شدن بوده و فضای بیشتری برای جای دادن اسباب و وسایل را در اختیار شما قرار می‎دهد.

یکی از نکات قابل‌توجه در سراتو جدید این است که سامانه رهیاب به‌صورت آپشن در این خودرو حضور داشته، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به طور استاندارد در سراتو یافت می‎شوند.

ویژگی‌ فنی سراتو ۲۰۱۹

باید بدانید که سراتو بیشتر برای راحتی طراحی شده تا قابلیت‌های عملکردی؛ پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری با ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولیدی، چندان مهیج به نظر نمی‌رسد. البته این پیشرانه بیشتر از حد کفایت قدرت داشته و اصلا ضعیف عمل نمی‌کند. این پیشرانه با چرخه اتکینسون کار می‌کند و طبق ادعای کیا از مصرف سوخت کمتری برخوردار است.

جعبه دنده CVT این خودرو در داخل کمپانی کیا طراحی و توسعه‌یافته و عملکرد آن فرقی با گیربکس‌های متعارف غیر سی وی تی ندارد. در واقع این گیربکس، به‌طورکلی معایب گیربکس‌های CVT کنونی را از خود بروز نمی‎دهد.

کیا سراتو نیو فیس، از تجهیزات ایمنی فراوانی بهره می‎برد. تجهیزاتی نظیر «هشدار برخورد از جلو»، «هشدار انحراف از مسیر»، «ترمز خودکار اضطراری»، «نگهدارنده بین خطوط»، «پایش هوشیاری راننده»، «مانیتورینگ نقاط کور»، «هشدار ترافیک پشت سر» و «تشخیص عابر پیاده» در این خودرو خودنمایی می‎کنند. البته لازم است بدانید حتی برخی خودروها با چهار برابر قیمت سراتو ۲۰۱۹ نیز از این همه تجهیزات ایمنی برخوردار نیستند.

همچنین میزان مصرف سوخت سراتو جدید معادل ۷.۸ (شهر)، ۵.۹ (جاده) و ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر به طور ترکیبی برآورد می‌شود.

کیا سراتو مدل ۲۰۱۹ در مدل پایه خودرو از قیمت ۱۷۶۹۰ دلاری برخوردار است که مبلغ ۸۹۵ دلاری هزینه حمل و نقل باید به آن افزوده شود. با این حساب مدل ۲۰۱۹ سراتو حدود ۸۹۰ دلار از نسخه ۲۰۱۸ آن گرانتر است. البته این افزایش قیمت به مانند ایران نیست که هر سال بدون دلیل قیمت مدل های بالاتر افزایش یابد بلکه مدل ۲۰۱۹ این خودرو به امکانات بیشتری بصورت استاندارد مجهز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین