کد خبر: ۶۳۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

۵ نکته درباره آلاینده‌های هوای تهران

بر اساس اطلاعات سیاهه انتشار سال ۹۶ منابع متحرک اعم از خودروهای سواری،تاکسی، موتوسیکلت، وانت، مینی‌بوس،اتوبوس واحد،اتوبوس سرویس و کامیون با تولید ۸۲.۹ درصد آلاینده‌های گازی و ۶۰.۸ درصد ذرات معلق بیشترین نقش را در آلودگی هوای تهران داشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آنچه به عنوان سیاهه انتشار شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از داده‌هاست که انتشار آلایندگی‌های مختلف را از منابع گوناگون به تفکیک مکانی و زمانی بیان می‌کند. سیاهه انتشار مهمترین ابزار علمی و مدیریتی شناخت و کاهش آلودگی هواست که بدون آن برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی هوا کاملا بی‌هدف است.

آخرین به‌روزرسانی سیاهه انتشار برای سال ۹۶ انجام شده و در آن به نقش آلاینده‌های گازی و ذرات معلق در آلودگی هوا پرداخته شده است. برخی از مهمترین نکات این سیاهه به شرح زیر است:

۵ نکته درباره آلاینده‌های هوای تهران

* منابع متحرک با ۸۲.۹ درصد مهم‌ترین عامل در تولید آلاینده‌های گازی بوده‌اند.

* سهم منابع متحرک در تولید ذرات معلق ۶۰.۸ درصد بوده است.

* از بین منابع متحرک خودروهای دیزلی شامل مینی‌بوس، اتوبوس واحد،اتوبوس سرویس و کامیون بیش از ۳۰ درصد ذرات معلق ناشی از منابع متحرک را تولید می‌کنند که سهم مینی‌بوس ۴ درصد،اتوبوس واحد ۵.۷ درصد، اتوبوس سرویس ۷.۴ درصد و کامیون ۱۵.۷ درصد است.

* خودروهای سواری ۱۳.۹ درصد، تاکسی ۲.۱ درصد،موتورسیکلت ۱۰.۱ درصد و وانت ۱.۸ درصد از ذرات معلق ناشی از منابع متحرک را تولید کرده‌اند.

* فرودگاه‌ها ۰.۲ درصد، راه‌آهن ۰.۲ درصد،پایانه‌های اتوبوس ۲.۳ درصد، واحدهای خانگی، تجاری و اداری ۲.۳ درصد، نیروگاه‌ها ۱۲.۱ درصد، پالایشگاه‌ها ۴.۴ درصد و صنایع ۱۷.۸ درصد در تولید ذرات معلق در شهر تهران نقش داشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین