کد خبر: ۶۳۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

یک میلیون رأس دام در سیستان و بلوچستان درگیر سیل هستند

 معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود یک میلیون راس دام تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته و علوفه یا محل نگهداری آنها از بین رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

«مرتضی رضایی» معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به چابهار سفر کرده است، درباره خسارت سیل در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی بی سابقه‌ای که در منطقه سیستان و بلوچستان بوده است، از همان ساعات اولیه طبق دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گروه‌های مختلف عازم این منطقه شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی افزود: بخش معاونت امور دام هم از صبح امروز(جمعه) در منطقه چابهار و در حال حاضر در منطقه عورکی مستقر هستند.

یک میلیون رأس دام در سیستان و بلوچستان درگیر سیل هستند

رضایی ادامه داد:حجم بارندگی بسیار سنگین بوده و خسارات وارده به زمین‌های کشاورزی و دامداری‌ها بسیار بالاست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطعی رقمی برای برآورد خسارت به بخش کشاورزی و دامداری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد اما حدود یک میلیون راس دام تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته و علوفه یا محل نگهداری آنها از بین رفته است.

رضایی تصریح کرد: ارزیابی نهایی فردا (شنبه) که جناب رییس جمهور وارد منطقه خواهند شد، به ایشان اطلاع داده می‌شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به میزان خسارت به دام‌های مناطق سیستان اذعان کرد: در رابطه با دام‌هایی مانند بز، بزغاله و گوسفند، انبارهای خوراک دام دامداری‌ها خسارت دیده و از روز گذشته بیش از ۱۵۰۰ تن انواع نهاده مانند ذرت، جو و سبوس برای این استان ارسال شده و به صورت منطقه‌ای و به مرور در استان توزیع خواهد شد.

وی افزود: این خوراک دام با اعلام نیازی که روستاهای منطقه داشتند و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در حال توزیع است تا به دست دامدارانی که در این زمینه خسارت دیده‌اند، برسد.

رضایی عنوان کرد: تا چند روز آینده شرایط منطقه پایدار خواهد شد و باید به این مناطق کمک شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: بزرگترین کمک ما تأمین علوفه دامی برای دامداران بوده اما گروه‌های دامپزشکی هم در منطقه مستقر شده‌اند و مباحث بهداشت دام و دفن بهداشتی لاشه‌های باقی مانده را پیگیری می‌کنند.

رضایی گفت: در روستاهایی که حجم آب سنگین بوده و روان آب در آن حرکت کرده، میزان خسارت بیشتری دیده شده است.

وی افزود: تمام گروه‌ها اعم از وزارت راه، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در تمام قسمت‌های استان به صورت گروه به گروه درحال بازدید هستند و اوضاع را تحت بررسی گرفتند تا مشکلات مردم منطقه سریعتر برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین