کد خبر: ۶۳۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعد از ظهر روز دوشنبه (۳۰ دی) از بارش برف در تهران طی فردا (۲۹ دی) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان اظهارکرد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی با گسترده شدن فعالیت سامانه بارشی امروز (۲۸ دی ماه) بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌های از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش نیز در لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال و شرق خوزستان و برخی نقاط ایلام است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۲۹ دی ماه) با ادامه فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان شاهد ابرناکی و بارش‌ خواهیم بود که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به شکل برف و در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی همراه خواهد بود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

ضیائیان با بیان این که طی روز دوشنبه (۳۰ دی ماه) برای سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و مناطقی از مرکز بارش باران و برف و برای جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب به کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به این که طی روز سه شنبه (اول بهمن) فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، غرب دریای خزر و برخی مناطق مرکز کشور است، گفت: روز چهارشنبه (۲ بهمن) گسترده فعالیت این سامانه نیمه غربی، نیمه غربی و قسمت‌های از جنوب کشور را در برمی‌گیرد. همچنین از روز دوشنبه (۳۰ دی) تا اواخر هفته آینده با نفوذ هوای سرد بر نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان این که از اواخر وقت امروز (۲۸ دی) و فردا (۲۹ دی) غرب دریای خزر و امروز نیز شمال خلیج فارس مواج است، اظهار کرد: طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ دی) ابری و مه آلود در بعضی ساعات همراه با بارش برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۳۰ دی) نیز نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین