کد خبر: ۶۳۲۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

مکزیک با گارد ملی، رودروی مهاجران آمریکای مرکزی

مکزیک حدود ۲۰۰ نیروی گارد ملی در امتداد مرز خود با گواتمالا مستقر کرد تا از حرکت کاروان بزرگ مهاجران آمریکای مرکزی به‌سمت آمریکا جلوگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، ‌ بیش از ۳ هزار مهاجر عمدتا از هندوراس و السالودور هفته گذشته وارد گواتمالا شدند.

به گفته آلخاندرو گیاماتئی رئیس جمهوری جدید گواتمالا، مکزیک وعده داده است برای جلوگیری از ورود مهاجران به خاک خود، از همه اختیارات بهره گیرد.

مکزیک با گارد ملی، رودروی مهاجران آمریکای مرکزی

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک روز جمعه ۴ هزار شغل به اعضای این کاروان مهاجران پیشنهاد داد تا آنها را از سفر به آمریکا منصرف کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مکزیک را تحت فشار قرار داده تا از ورود مهاجران بدون مدرکی که سال گذشته میلادی به مرز مکزیک – آمریکا رسیدند، به ایالات متحده جلوگیری کند.

ترامپ سال گذشته میلادی تهدید کرد تعرفه هایی را بر مکزیک وضع می کند اگر دولت مکزیک در جهت متوقف کردن موج مهاجران، اقدام بیشتری انجام ندهد.

دولت مکزیک سال گذشته با استقرار گارد ملی برای تقویت امنیت مرزهای این کشور، به آمریکا اجازه داد بیش از ۴۰ هزار پناهجو را به مکزیک بازگرداند.

همچنین، سازمان دیده بان حقوق بشر هفته گذشته مکزیک را به نقض حقوق مهاجران به دلیل تضمین نکردن امنیت پناهجویان بازگشت داده شده به آمریکا و نگه داشتن سایرین در شرایط غیرانسانی، متهم کرد.

دهها هزار مهاجر از آمریکای مرکزی سال گذشته میلادی برای رساندن خود به آمریکا از مرز مکزیک عبور کردند. این افراد از بیم فقر و خشونت گروه های تبهکار و همچنین برای دستیابی به شرایط ایمن تر زندگی، خطرات این سفر را به جان خریدند. ۹۱۰۹

این مساله، ‌ ترامپ را بر آن داشت تا در مورد حمله به مهاجران هشدار دهد و همچنین حدود ۶ هزار نیروی آمریکایی را در مرز مکزیک – آمریکا مستقر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین