کد خبر: ۶۳۲۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

سرمربی جدید بارسلونا: نگرش بازیکنان بارسلونا واقعا غافلگیرم کرد؛ هرگز نخواهم گفت که بردن، ارزش بد بازی کردن را دارد

کیکه ستین، سرمربی جدید بارسلونا می‌گوید بازیکنان این تیم خیلی خوب از او استقبال کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مارکا، بارسا فرداشب در نیوکمپ میزبان گرانادا خواهد بود. این اولین باری است که ستین روی نیمکت کاتالان‌ها می‌نشیند. او در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

گرانادا مطمئنا برای تکرار نتیجه‌ بسیار خوبی که در بازی رفت گرفت، می‌آید. شاید در همان سطح هم ظاهر شود. منتظر بهترین رقیب ممکن هستیم. باید در جایگیری درست عمل کنیم. گرانادا کار را برای ما مشکل خواهد کرد و بازی آسانی نخواهیم داشت. در طول فصل گاهی بردهای راحتی به دست می‌آوریم ولی همیشه این طور نیست.

سرمربی جدید بارسلونا:  نگرش بازیکنان بارسلونا واقعا غافلگیرم کرد؛ هرگز نخواهم گفت که بردن، ارزش بد بازی کردن را دارد

یک هفته اخیر بسیار خوب پیش رفت. خیلی بهتر از آن چیزی که انتظار داشتم. وقتی خودتان را در جایی معرفی می‌کنید، همیشه این استرس را دارید که از شما چطور استقبال می‌شود. استقبال بسیار خوبی از من به عمل آمد. از دیدن نگرش بازیکنان بارسا و اینکه تلاش داشتند خیلی سریع تغییرات را بپذیرند، غافلگیر شدم. بابت همه چیز راضی‌ام. به خصوص ذهنیت بازیکنان در درک ایده‌هایم. همه چیز فوق العاده بود.

با مسی مثل خیلی دیگر از بازیکنان تیم حرف زده‌ام. در اینکه لئو بازیکن منحصر به فردی است، چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. با این حال مکالمه‌ای مشابه با پیکه و نتو هم داشتم. این یک اتفاق عادی است. دوست دارم بازخورد بازیکنان را نسبت به حرف‌هایم ببینم. امروز مشخصا چیزی به آرتورو ویدال متذکر شدم و او خیلی خوب در تمرینات آن را پیاده کرد. روال کار ما این است. ارتباط همه جانبه و بی پرده‌ای با هم خواهیم داشت.

ریکی پویگ؟ درباره همه بازیکنان پایه این اصل برقرار است که اول از همه باید از آنها شناخت پیدا کنم. ریکی مثل بقیه هم تیمی‌هایش، بازیکن فوق العاده‌ای است. به همه آنها فرصت خواهد رسید. بابت شرایط خاص موجود او با ما تمرین کرده است. معمولا به نام افراد نگاه نمی‌کنم؛‌ به کاری که در تمرینات انجام می‌دهند، نگاه می‌کنم. شاید یک روز شما بابت حضور یکی از بازیکنان تیم پایه در بازی، غافلگیر شوید.

هنوز برای تصمیم گیری درباره آینده بازیکنان فعلی، خیلی زود است. باید به دقت همه چیز را زیر نظر داشت. دوست دارم به همه چیز فکر کنم. باید ببینم چه تیمی در اختیار دارم و سپس انتخاب کنم. وقت داریم.

والورده؟ همه ما مربیان وقتی این شغل را انتخاب می‌کنیم، می‌دانیم که شرایطمان ریسکی است. باید برای هر چیزی آماده باشیم. اینکه اخراج ما درست هست یا نه، فرد دیگری باید پاسخ بدهد و دست ما نیست. نمی‌توانیم همه چیز را تحلیل کنیم. چندین بازی باید انجام شود تا ما به یک نتیجه گیری خاص برسیم و سپس تصمیم می‌گیریم. باید در زمان درست، تصمیمات درستی گرفته شود که بازیکنان به راحتی آن را بپذیرند.

به لحاظ حرفه‌ای، همان اشتیاقی را به کار می‌گیرم که در اولین تیمم داشتم. با این حال مشخص است که هدایت بارسا یک هدیه غیرمنتظره بود و از آن لذت خواهم برد. در زندگی هر چیزی یک پروسه است و البته این را انکار نمی‌کنم که هنوز درک اتفاق اخیر برایم دشوار است. گاهی از خواب که بیدار می‌شوم به خودم می‌گویم واقعا قرار است دوباره این بازیکنان را تمرین بدهی! به عنوان مربی نمی‌توانید در جای بهتری نسبت به بارسا باشید.

همیشه بردن را ترجیح می‌دهم. خواهان برد هستم. اگر تیمم بد بازی کند ولی ببرد، خوشحال به خانه نخواهم رفت. هرگز به بازیکنانم نخواهم گفت که بردن، ارزش بد بازی کردن را دارد. همه باید این را درک کنیم که تیمی که بهتر بازی می‌کند، شانس بیشتری برای پیروزی دارد. همیشه سعی دارم تیمم خوب بازی کند.

گریزمان در پست مهاجم نوک؟ هر دستور تاکتیکی بدهیم، بازیکنان با انگیزه زیاد آن را می‌پذیرند. آنها نیاز تیم را درک می‌کنند. نداشتن سوارز یک معضل است. کاملا مشخص است چون او یکی از بهترین مهاجمان دنیا است. تلاش می‌کنیم با به کارگیری دیگر بازیکنان، فقدان او را زیاد حس نکنیم.

هنوز وقت نکرده‌ام ببینم رسانه‌ها چه نوشته‌اند. می‌گویند ظاهرا استقبال خوبی از من شده ولی باید بگویم 700 پیغام جواب داده نشده دارم. دوست دارم به همه بگویم متاسفم که نمی‌توانم جواب بدهم.


آرتور ملو؟ قرار نیست من او را کشف کنم چون همین حالا هم فوتبالیست فوق العاده‌ای است که همه چیز را می‌فهمد. همه بازیکنان اینجا فوق العاده‌اند. از همه می‌خواهیم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. البته عملکرد تیم روی عملکرد بازیکن اثر می‌گذارد.

طرفداری 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین