کد خبر: ۶۳۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

مشمولان غایب از چه خدماتی محروم می‌شوند؟

به گفته معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه مشمولان غایب از خدماتی نظیر اخذ تسهیلات و پروانه کسب محروم می‌شوند.
مشمولان غایب از چه خدماتی محروم می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی اشرف نجفی در نشستی خبری که امروز(29 دی) برگزارشد، با اشاره به راه اندازی قرارگاه احضار و اعزام مشمولین غایب خدمت نظام وظیفه در کرمانشاه، اظهارکرد: این قرارگاه در راستای طرح تشدید برخورد با مشمولین غایب از ابتدای آبان در کرمانشاه راه اندازی شد.

وی بابیان اینکه در این طرح مشمولین غایب نظام وظیفه در استان شناسایی می‌شوند، افزود: همچنین به استناد ماده 63 مکرر قانون خدمت نظام وظیفه با صاحبان مشاغل، کارگاه‌ها و دستگاه‌هایی که مشمولین غایب را بکارگیری کنند، برخورد می‌‎شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: صاحبان مشاغل و دستگاه‌هایی که مشمولان غایب را بکارگیری کنند، برای بار اول ضمن معرفی به دادگاه 13 میلیون تومان جریمه نقدی می‌شوند و برای بار دوم دو تا سه برابر این رقم جریمه شده و به دادگاه نیز معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: درصورتی که مشمولین غایب خودمعرف شوند، از مزایا و اولویت‌هایی برخوردار خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به انجام خدمت پس از دوران آموزشی در منطقه محل سکونت و سه ماه کسری خدمت به ازاء هر فرزند اشاره کرد.

نجفی یادآورشد: همچنین اگر نحوه انجام وظیفه این افراد در طول خدمت مطلوب باشد، برای بخشش اضافه خدمت مورد مساعدت قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: به استناد ماده 10 قانون خدمت نظام وظیفه عمومی ارائه خدماتی مانند اخذ تسهیلات، کاندیدا شدن، پروانه کسب و گذرنامه به مشمولین غایب ممنوع است و این افراد اجازه بهره مندی از این خدمات را ندارند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به مدارک مورد نیاز مشمولان در روز اعزام اشاره کرد و گفت: این افراد در روز اعزام باید مدارکی همچون برگه اعزام، برگه محل مراجعه، برگه واکسیناسیون، کارت ملی و سرباز کارت را به همراه داشته باشند و منظور از سرباز کارت، کارت عابربانکی است که برای مشمولین صادر و حقوق سربازی آنها به این کارت واریز می‌شود.

نجفی درخصوص نحوه دریافت این کارت هم گفت: زمانی که مشمولان خدمت سربازی برای ثبت نام به دفاتر الکترونیکی مراجعه می‌کنند، اطلاعات آنها بصورت خودکار به بانک سپه ارسال شده و بانک برای آنها حساب بانکی باز می‌کند و این افراد می‌توانند بعد از یک هفته تا 10 روز به یکی از شعب بانک سپه مراجعه و کارت عابربانک خود را دریافت کنند.

وی در ادامه از پیگیری اقداماتی برای خوشایندسازی محیط خدمت سربازی و حقوق و مزایای آنها خبرداد و گفت: براساس ماده 80 قانون خدمت وظیفه عمومی سربازان می‌توانند از خدمات و اماکن رفاهی و گردشگری دولتی به صورت رایگان استفاده کنند که این قانون اکنون درحال پیگیری برای اجرایی شدن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین