کد خبر: ۶۳۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش یزد:

کم‌تحرکی و سوء تغذیه خطرناکترین رفتار در سبک زندگی سالم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به ضرورت تأمین سلامت روانی جامعه‌،گفت: کم تحرکی و سوء تغذیه از جمله خطرناکترین رفتارهای اجتماعی در سبک زندگی سالم هستند.
کم‌تحرکی و سوء تغذیه خطرناکترین رفتار در سبک زندگی سالم است
آفتاب‌‌نیوز :

«عباسعلی دانافر» صبح امروز 26 دیماه در همایش سبک زندگی سالم ویژه مدرسان آموزش خانواده و عوامل اجرایی مراکز مشاوره خانواده پیوند استان و مدیران مدارس پیش دبستانی، اظهار کرد: سلامت یکی از مهمترین مولفه‌های جامعه انسانی توسعه یافته است .

وی هفت رفتار خطرناک اعتیاد، مصرف دخانیات، خشونت، رفتارهای سوء جنسی، تغذیه نامناسب، کم تحرکی بدنی و تاثیرات مخرب فضای مجازی را برشمرد و افزود: کم تحرکی بدنی و سوء تغذیه امروزه جزء خطرناکترین رفتارها به شمار می‌رود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه توجه به همه ابعاد سلامت را ضروری دانست و گفت: قطعا نباید تصور کرد سلامت جسمانی مهمتر از سلامت روحی و روانی است.

دانافر نقش ارزش‌ها در زندگی را تاثیرگذار دانست و گفت: ارزش‌ها مطلق هستند و در زندگی قابل جابه جایی نمی‌باشند.

وی تصریح کرد: شناختی مهم است که موجب تغییر نگرش و در نهایت منجر به تغییر رفتار شود و شروع تغییر باید از طرف خود مان صورت گیرد، پدران و مادران و معلمانی سالم باشیم تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم .

این همایش یک روزه با همت اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و خانه مشارکت مردم در سلامت استان در چهار کارگاه تغذیه، سلامت روان، دیابت و تحرک بدنی برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین