کد خبر: ۶۳۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

درخواست معافیت از خدمت یک سوم جوانان اسرائیلی به دلیل شرایط روحی و روانی

پس از آن که مشخص شد نزدیک به یک سوم جوانان اسرائیلیِ واجد شرایط اعزام به خدمت سربازی در سال جاری میلادی به دلیل مشکلات روحی و روانی درخواست معافیت داده‌اند، جوی از نگرانی بر اراضی اشغالی حاکم شد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز (یکشنبه) فاش کرد، موتی آلموز، رئیس مرکز نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی در نامه‌ای با عنوان "گام‌هایی برای کاهش معافیت‌های مشکلات روانی" خطاب به تمامی افسران مسئول بهداشت روانی در دفاتر ثبت نام سربازان اعلام کرد: با آغاز ثبت نام سربازان در سال ۲۰۲۰ ارتش شاهد این رویکرد آشکار و نگران کننده بود که بسیاری از جوانان به ویژه پسران به دلیل مشکلات روحی و روانی معافیت از خدمت خواهند گرفت.

درخواست معافیت از خدمت یک سوم جوانان اسرائیلی به دلیل شرایط روحی و روانی

این مسئول نظامی در ادامه از افسران یاد شده خواست حکم‌های معافیتی که به دلیل شرایط روحی و روانی داده می‌شوند، به صورت حرفه‌ای و مسوولانه‌ مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت: اطلاعات نگران کننده منتشر شده حاکی از کاهش گسترده تعداد سربازان است.

طبق اطلاعات ارتش اسرائیل یک سوم پسران واجد شرایط اعزام به خدمت سربازی در سال ۲۰۲۰ به دلایل مختلف درخواست معافیت خدمت خواهند داد و علاوه بر این ۱۵ درصد از این سربازان نیز در طول دوره خدمت فرار می‌کنند و به این ترتیب نزدیک به نیمی از اسرائیلی‌ها خدمت سربازی نمی‌روند.

همچنین پیش بینی شده است دختران واجد شرایط اعزام در سال جاری میلادی رکورد منفی زده و ۴۴.۳ درصد از آنها موفق به گرفتن معافیت شوند.

بر اساس این نامه، یک چهارم جوانانی که سال ۲۰۰۷ در سن خدمت بودند، به خدمت سربازی نرفتند و در سال ۲۰۱۵ این آمار در بین پسران به ۲۶.۹ درصد افزایش یافت و در سال ۲۰۱۹ کمی از ۳۰ درصد فراتر رفت و در سال جاری میلادی به ۳۲.۹ درصد رسید.

خدمت سربازی در اراضی اشغالی برای تمامی کسانی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند الزامی است و مدت آن برای پسران ۳۲ ماه و برای دختران ۲۴ ماه است. البته دانش آموزان مدارس دینی و اقلیت‌ها بجز دروزی‌ها و نیز کسانی که مشکلات جسمی یا روحی دارند، زنان باردار و متاهل از خدمت سربازی معاف هستند.

شهروندان اسرائیلی که می‌خواهند درخواست معافیت به دلیل مشکلات روحی و روانی بدهند، باید اسناد و مدارکی که آن را ثابت کند، ارائه کرده و وضعیت آنها توسط کمیته‌های پزشکی ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین