کد خبر: ۶۳۲۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

ماکرون از ترکیه خواست اعزام شبه‌نظامیان به لیبی را متوقف کند

رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس برلین گفت ترکیه باید اعزام شبه‌نظامیان سوری به لیبی را فورا متوقف کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه گفت ترکیه باید به اعزام شبه‌نظامیان سوری به لیبی پایان دهد و نیروهای مسلح کنونی مستقر در لیبی را هم از این کشور خارج کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون که در کنفرانس صلح لیبی در برلین آلمان صحبت می‌کرد، گفت اعزام گروه‌های مسلح به لیبی باید هرچه سریعتر متوقف شود.

ماکرون از ترکیه خواست اعزام شبه‌نظامیان به لیبی را متوقف کند

دولت ترکیه که از چند هفته پیش در چارچوب توافق امنیتی با دولت «وفاق ملی» لیبی به این کشور نیروی مسلح و شبه‌نظامی اعزام کرده، هنوز به این اظهارات ماکرون واکنش نشان نداده است.

ماکرون در سخنرانی خود به حملات چندین ماهه ارتش شرق لیبی به ریاست «خلیفه حفتر» و همچنین اقدام تازه این گروه در متوقف کردن استخراج نفت از یکی از پایگاه‌های مهم نفتی لیبی، اشاره‌ای نکرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه که از جمله حامیان حفتر به شمار می‌آید، امروز در حاشیه اجلاس برلین، با وی دیدار و گفت‌وگو داشته است.

لیبی در سال‌های اخیر به دو مرکز قدرت تقسیم شده است. مرکز نخست طرابلس است که در اختیار دولت وفاق ملی است. دولت وفاق ملی را سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته و مورد حمایت ترکیه قرار دارد. دولت شرق نیز که در «طبرق» مستقر است، مورد حمایت فرانسه، امارات عربی متحده و چند کشور عربی و غربی دیگر قرار دارد. نشست برلین که امروز شروع شده، در تلاش است میان این دو مرکز قدرت آشتی برقرار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین