کد خبر: ۶۳۲۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۶

امسال کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران گفت: حداقل عیدی کارگران به میزان ۶۰ روز از دستمزد آن‌ها برابر با ۳ میلیون و ۳۳ هزار تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر چمنی، رئیس کانون انجمن صنفی کارگران در خصوص عیدی سال ۹۹ کارگران اظهار کرد: هر سال برای عیدی کارگران تصمیم گیری نمی‌شود و قانون آن یکبار در سال ۶۹ به ثبت رسیده و تاکنون نیز طبق این قانون به کارگران عیدی پرداخت می‌شود.

وی افزود: کارفرمایان باید به هر یک از کارگران خود که یک سال تمام در کارگاه مشغول به کار بودند، برابر با ۶۰ روز از آخرین حقوق آن‌ها یعنی ۲ ماه، عیدی پرداخت کنند.

امسال کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران بیان کرد: حداقل عیدی کارگران به میزان ۶۰ روز از دستمزد آنهاست و حداکثر آن ۹۰ روز است یعنی برخی کارگران، به میزان ۹۰ روز از حقوق یا دستمزد خود، عیدی دریافت می‌کنند.

چمنی ادامه داد: میزان عیدی پرداختی بستگی به کارفرما و تلاش کارگر دارد که بین ۶۰ تا ۹۰ روز از دستمزد به حساب وی واریز می‌شود.

وی مطرح کرد: کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه فعالیت کردند، عیدی آن‌ها نسبت به ایام کارکرد در سال محاسبه می‌گردد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران تصریح کرد: حداقل عیدی کارگران ۳ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان و حداکثر ۴ میلیون ۵۵۰ هزار تومان است، اگر در کارگاهی عیدی بالاتر از رقم حداکثری باشد، عرف کارگاه ملاک قرار می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
حالا یه عیدی یه کارگر بدبخت را که سالی یکبار است آنقدر بنویسید تا نرخ تورم 41 درصدی را به 50 درصد برسانید و چرا از پاداش مدیران در پایان سال چیزی نمی گوئید چرا از سود کسبه در پایان سال چیزی نمی گوید . فامیل داریم در خ مولوی سیگار فروشی دارد و حداقل ماهی 70 میلیون تومان سود اما مالیاتی که میدهد از حقوق 6 میلیونی من کمتر است . پاداش اعضای هئیت مدیره شرکت که در آن کار میکنم که خصولتی میباشد(نیمه دولتی ) پارسال نفری 200 میلیون تومان بود . فقط هر ساله عیدی کارگران بدبخت را همه سایتها در بوق و کرنا میکنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین