کد خبر: ۶۳۲۵۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

جزئیات پرونده ۴۲ ورزشکار دوپینگی ایران در سال ۲۰۱۹+ اسامی

پرونده ۴۲ ورزشکار دوپینگی ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی بسته شد که اسامی ۳۸ نفر به صورت رسمی مشخص شد اما اسامی سه نفر به دلیل رعایت موارد قانونی اعلام نشد و پرونده یک ورزشکار نیز به دلیل اعتراض به کمیته استیناف ارجاع داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، طی چهار مرحله اسامی ورزشکاران دوپینگی سال ۲۰۱۹ را که تمام مراحل مدیریت نتایج آن‌ها در این ستاد سپری شده و احکام قطعی آن‌ها به تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) رسید، اعلام کرد. تخلف این ورزشکاران به سال ۲۰۱۹ (از دی ماه ۱۳۹۷ تا دی ماه ۱۳۹۸) مربوط می‌شود و در ماه‌های گذشته پروسه قانونی بررسی پرونده آن‌ها انجام شده است.

چرا اسامی ۴ نفر اعلام نشده است؟

در گزارش‌های مختلف ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) اسامی ۳۸ نفر به صورت رسمی اعلام شد، این در حالی است که نمونه گرفته شده از ۴۲ نفر مثبت بود.

جزئیات پرونده ۴۲ ورزشکار دوپینگی ایران در سال ۲۰۱۹+ اسامی

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته است، طبق قانون وادا در مورد ورزشکارانی که دوپینگ آن‌ها مثبت شده است و سن کمتر از ۱۸ سال دارند، هرچند وادا و نادوهای کشورهای مختلف این ورزشکاران را محروم می‌کنند اما به دلیل لحاظ سن، اسمی اعلام نمی‌شود که در مورد لیست ۴۲ نفره ورزشکاران دوپینگی ایران در سال ۲۰۱۹، یک مورد چنین شرایطی داشته و این مسئله در خصوص وی رعایت شده است.

دو ورزشکار دیگر نیز در میان این لیست ۴۲ نفره در حین روند مدیریت بررسی، فرم معافیت درمانی ارائه کرده‌اند و به صورت سیستمیک این دسته افراد نه محروم می‌شوند و نه اسامی آن‌ها اعلام. همچنین یک ورزشکار باقی‌مانده نیز پرونده‌اش در جریان است و بررسی وضعیت وی در راستای اعلام نتیجه نهایی به کمیته استیناف ارجاع شده است.

ورزشکارانی که از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در سال 2019 در رویدادهای داخلی دوپینگ کرده و محروم شده اند به ترتیب زیر است:

مرحله اول

۱) علی قاسمی از وزنه برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ لغایت ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۱) محروم شد.

۲) بهنام ابراهیمی از والیبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ لغایت ۲۵ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۳) یزدان میرزایی از ووشو به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ لغایت ۲۹ مرداد ۱۴۰۲) محروم شد.

۴) علیرضا نایب پاشایی از وزنه برداری به دلیل مصرف مواد ممنوعه کلوستبول و متاندینون به مدت چهارسال (از ۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ لغایت ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱) محروم شد.

۵) محسن فیاض بخش از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه کلنبوترول به مدت چهارسال (از ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ لغایت ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱) محروم شد.

۶) جاسم طاووسی از دوچرخه سواری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متاندینون به مدت چهارسال(از ۲ شهریور ۱۳۹۸ لغایت اول شهریور ۱۴۰۲) محروم شد.

۷) علی شریعتی از وزنه برداری به دلیل مصرف مواد ممنوعه کلنبوترول و متاندینون به مدت چهارسال(از ۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ لغایت ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱) محروم شد.

۸) بهرام حریرچی از وزنه برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه ترنبولون به مدت چهارسال(از ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ لغایت ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۹) مرتضی نوروزی از ووشو به دلیل مصرف ماده ممنوعه کلومیفن به مدت چهارسال(از ۲ شهریور ۹۸ لغایت اول شهریور ۱۴۰۲) محروم شد.

۱۰) حامد طالبی زرین کمر از کشتی به دلیل مصرف ماده ممنوعه اکساندرولون به مدت چهارسال(از ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ لغایت ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۱۱) محمد بخشی از دوومیدانی نابینایان به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال( ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ لغایت ۲۹ مرداد ۱۴۰۲) محروم شد.

۱۲) آرزو خورشیدی از دوومیدانی نابینایان به دلیل مصرف ماده ممنوعه دورزولامید، توبیخ کتبی شد.

مرحله دوم

۱۳) هدی جعفرزاده از وزنه‌برداری به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاندینون و متنولون به مدت چهارسال (از ۵ بهمن ۱۳۹۷ تا ۴ بهمن ۱۴۰۱) محروم شد.

۱۴) سید احسان موسوی محمدی از وزنه‌برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه تاموکسیفن به مدت چهارسال (از ۵ اسفند ۱۳۹۷ تا ۴ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۱۵) محمدشیرخانی از دوچرخه‌سواری به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۲) محروم شد.

۱۶) مصطفی ماهی از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه متادون به مدت چهارسال (از ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲) محروم شد.

۱۷) وحید دهقان‌زاده از دوچرخه‌سواری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متیل فنیدیت به مدت دو سال (از ۲ شهریور ۱۳۹۸ تا اول شهریور ۱۴۰۰) محروم شد.

۱۸) محمد مرادنیا از پاورلیفتینگ به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاسترون، اکسی متولون و متیل فنیدیت به مدت چهارسال (از ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ تا ۹ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۱۹) محمدحسین مصطفایی از پاورلیفتینگ به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاندینون و تاموکسیفن به مدت چهارسال (از ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ تا ۹ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۲۰) رضا قهرمانی حاج باغلویی از قایقرانی به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ) محروم شد.

۲۱) مهدی حسن زاده از فوتسال به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاندینون و فروزماید به مدت چهارسال (از ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۲) محروم شد.

۲۲) مصطفی بیانی آهنگر از قایقرانی به دلیل مصرف ماده ممنوعه اکساندرولون به مدت چهارسال (از ۱۳ مهر ۱۳۹۸ تا ۱۲ مهر ۱۴۰۲) محروم شد.

۲۳) محمدحسین حاج محمدی از هندبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه اکساندرولون به مدت چهارسال (از ۱۳ مهر ۱۳۹۸ تا ۱۲ مهر ۱۴۰۲) محروم شد.

۲۴) رویا قنادان از تیراندازی به دلیل مصرف ماده ممنوعه پروپرانولول، توبیخ کتبی شد.

مرحله سوم

۲۵) امیر محمد حاجی پورگنجی از کشتی به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت ۴ سال (از اول آبان ۱۳۹۸ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲)

۲۶) مصطفی کیانی از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه تریامسینولون به مدت ۶ ماه (از ۴ آبان ۱۳۹۸ تا ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹)

۲۷) سجاد سربرقی مقدم از والیبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه نورآندروسترون به مدت ۴ سال (از ۲۳ دی ۱۳۹۷ تا ۲۲ دی ۱۴۰۱)

۲۸) احمد حسین زاده از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه نورآندروسترون به مدت ۴ سال (از ۱۹ آبان ۱۳۹۸ تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲)

۲۹) علیرضا زارع پور از وزنه برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متاندینون به مدت ۴ سال (از ۱۹ آبان ۱۳۹۸ تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲)

۳۰) محمد جعفری از دو و میدانی به دلیل مصرف مواد ممنوعه استانوزولول و افدرین به مدت ۴ سال (از ۱۳ مهر ۱۳۹۸ تا ۱۲ مهر ۱۴۰۲)

مرحله چهارم

۳۱) مجید عسگری از وزنه‌برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متادون به مدت ۲ سال (از ۳ بهمن ۹۷ تا ۲ بهمن ۹۹)

۳۲) سپهر دعوتی از شنا به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت ۴ سال (از ۴ بهمن ۱۳۹۷ تا ۳ بهمن ۱۴۰۱)

۳۳) "مجید بهروزبرشنه" از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه متاندینون به مدت ۴ سال (از ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۱ اسفند ۱۴۰۱)

۳۴) ساسان صادقی از هندبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه نورآندروسترون به مدت ۴ سال (از ۱۳ دی ۱۳۹۷ تا ۱۲ دی ۱۴۰۱)

۳۵) پوریا عصمت از تیراندازی به دلیل مصرف ماده ممنوعه نورآندروسترون به مدت ۴ سال (از ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۲)

۳۶) ابوالقاسم عروجی از فوتسال به دلیل مصرف ماده ممنوعه کلومیفن به مدت ۴ سال (از ۱۹آبان ۱۳۹۸ تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲)

۳۷) حسن آریان نژاد از کشتی به دلیل مصرف مواد ممنوعه متنولون و اکساندرولون به مدت ۴ سال (از ۶ دی ۱۳۹۷ تا ۵ دی ۱۴۰۱)

۳۸) سید فردین فلاح شمسی از وزنه برداری به دلیل مصرف مواد ممنوعه هیدروکلروتیازید و تریامترن به مدت ۴ سال (از ۵ دی ۱۳۹۷ تا ۴ دی ۱۴۰۱)

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین