کد خبر: ۶۳۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

برای مقابله با تصمیمات ظالمانه AFC، آدم قوی نداریم/دایی، بهترین گزینه برای تیم‌ملی است

مربی سابق تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان معتقد است که در فدراسیون ایران، فرد قوی و باسوادی وجود ندارد که بتواند مقابل تصمیمات ظالمانه AFC بایستد و کاری کند.
برای مقابله با تصمیمات ظالمانه AFC، آدم قوی نداریم/دایی، بهترین گزینه برای تیم‌ملی است
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله ویسی در خصوص تصمیم AFC مبنی بر محرومیت تیم‌های ایرانی و برگزاری مسابقات خانگی در کشور ثالث، اظهارکرد: ما در AFC فردی را که سواد و اعتبار داشته‌ باشد، نداریم تا در آن‌جا بتواند از حق فوتبال ایران دفاع کند. در لابی‌کاری و ساپورت افراد خیلی قوی هستیم و تنها می‌توانیم کارهای بزرگی برای اطرافیان‌مان انجام دهیم؛ یعنی خوب می‌توانیم یک نفر را به عرش ببریم یا به فرش بیاوریم که اسم این‌کار ارتباطات شخصی است.

آدم با سوادی در فدراسیون نداریم

وی افزود: همین آدم‌ها برای فوتبال ایران کاری انجام نمی‌دهند و به دنبال منافع شخصی هستند نه ملی. این‌که میزبانی‌ها را از ما می‌گیرند و می‌گویند باید در کشور ثالث بازی کنید، یعنی آدم با سوادی در فدراسیون نداریم تا برابر تصمیمات ظالمانه AFC بایستد و کاری کند و این نیز به نوع چیدمان در فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران بر می‌گردد. چرا وقتی ایران در رنکینگ AFC، کشور اول است، کرسی ندارد که بتواند دفاع کند؟ نداشتن چنین فردی، بزرگترین مشکل فوتبال ایران است.

در فدراسیون فوتبال، هر کسی سر جای خودش نیست

این مربی فوتبال گفت: در فدراسیون فوتبال، هر کسی سر جای خودش نیست؛ ۷۰، ۸۰ درصد آدم‌ها با لابی‌کاری می‌آیند و در نهایت اتفاقات ناگواری در سطح بین‌المللی برای ما رخ می‌دهد. چرا ایران با ۸۵ میلیون نفر جمعیت و داشتن چهار نماینده در لیگ قهرمانان آسیا، باید فدراسیون آن به این صورت باشد که خیلی راحت AFC به خودش اجازه دهد که در مورد ما تصمیم بگیرد و ما را از حق میزبانی‌مان محروم کند؟ این ظلم به مردم و فوتبال است و مسئولان نیز باید پاسخگو باشند.

نامه نمایندگان مجلس به AFC دردی را دوا نمی‌کند

وی با اشاره به نامه نمایندگان مجلس ایران به AFC نیز عنوان کرد: این نامه دردی را دوا نمی‌کند و عمل کردن مهم است. آیا ما کسی را در AFC داریم که نسبت به آن ترتیب اثر دهد؟ این مهم است و متاسفانه ما چنین افرادی را نداریم.

با تصمیم AFC روزهای سختی در انتظار فوتبال ایران است

ویسی گفت: با این تصمیم AFC روزهای سختی در انتظار فوتبال ایران است؛ تماشاگران و کشور ما از میزبانی‌ها محروم می‌شوند و برای بازی در کشورهای دیگر نیز باید چندین برابر هزینه کنیم، ضمن این‌که تیم‌های ما از نظر روحی روانی افت می‌کنند و تمام این تصمیم برای ما ضرر است. البته عده‌ای که دوست دارند به ۲ کشور خارجی بروند هم می‌گویند چه اشکالی دارد که بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود.

اگر باشگاه‌های ایرانی پای تصمیم‌شان بمانند، خوب است

وی درباره تصمیم باشگاه‌های ایرانی برای انصراف از لیگ قهرمانان آسیا نیز عنوان کرد: اگر پای تصمیم خودشان بمانند که خوب است. البته نمی‌توانند پای تصمیم‌شان بمانند زیرا محرومیت دو سه ساله و جرائم خیلی سنگین برای باشگاه‌ها در بر خواهد داشت و فوتبال باشگاهی و جام حذفی را هم از دست می‌دهیم.

این مربی فوتبال با بیان این‌که تصمیم AFC در مورد ایران، سیاسی است، گفت:‌ چرا ما نباید در AFC فرد باسواد و با قدرت داشته باشیم؟ مشکل ما این است که آدم‌های ما در فدراسیون تمرکزشان روی مسایل ملی نیست.

مربیان خارجی با رفتارهایشان ما را لِه می‌کنند

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامشخص سرمربی تیم‌ملی، عنوان کرد: مربی خارجی می‌آوریم و بندهای قرارداد او را درست نمی‌بندیم و بعد هم هر طور که دوست دارد با ما رفتار و سلطه‌گری می‌کند و با رفتارهایش ما را لِه و کوچک می‌کند. من هر کسی سرمربی فوتبال ایران شود، از آن دفاع می‌کنم زیرا بحث تیم‌ملی مطرح است و وظیفه دارم از او دفاع کنم.

علی دایی بهترین گزینه برای تیم‌ملی است

ویسی گفت: در این برهه از زمان، از نظر من بهترین گزینه داخلی است. تیم‌ملی تنها یک مربی نمی‌خواهد و یک مدیر و اسم می‌خواهد و به نظرم، علی دایی بهترین گزینه برای تیم‌ملی است. مسئولان نیز بهتر است به دنبال گزینه‌های دیگر نباشند و وقت را بیش از این هدر ندهند. دایی، سرمایه ملی ما است و در همین ایران و در دسترس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین