کد خبر: ۶۳۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

مسواک خود را در سرویس بهداشتی قرار ندهید

افراد باید درباره نگهداری از مسواک‌ حساسیت به خرج دهند و هرگز آن را در سرویس بهداشتی قرار ندهند.
آفتاب‌‌نیوز :

مسواک یکی از مهمترین وسایل شخصی است که گاهی افراد به صورت ناخواسته باعث آلوده شدن آن می‌شوند.

انتروباکتریاسه و سودوموناسه از گونه‌های باکتری‌هایی هستند که در مدفوع وجود دارند و می‌توانند مسواک‌هایی که در محیط سرویس بهداشتی قرار دارند را به راحتی آلوده کنند. این باکتری‌ها در دستگاه گوارش انسان به طور طبیعی وجود دارند، اما در دیگر نقاط بدن باعث ایجاد بیماری می‌شوند. افراد نباید مسواک را نزدیک به سرویس بهداشتی قرار دهند. البته گذاشتن مسواک در محیط حمام ایرادی ندارد.

هرگز نباید بر روی مسواک خیس درپوش گذاشت این کار از خشک شدن مسواک جلوگیری کرده و باعث رشد باکتری‌ها بر روی آن می‌شود.

باید درباره نگهداری از مسواک‌ها حساسیت به خرج دهید، هرگز نباید آن را در نزدیکی توالت و یا مستقیم روی میز قرار دهیم. حتما لازم نیست دندان‌های خود را درست قبل از خواب مسواک بزنید. مهم‌ترین مورد این است که دندان‌های خود را دو بار در شبانه روز مسواک کنید.

متخصصان معتقدند مهم نیست دندان‌های خود را دقیقا چه موقع مسواک می‌زنید، بلکه مهم این است که بدون وجود باکتری در دهانتان وارد رختخواب شوید. فقط دو بار در روز مسواک بزنید و برای بیرون کشیدن باکتری‌ها از بین دندان‌هایتان از نخ دندان استفاده کنید.

حتما سعی کنید یکبار قبل از خواب مسواک بزنید مخصوصا اگر شب‌ها زود می‌خوابید، زیرا در طی خواب ترشح بزاق دهان کم می‌شود و خشکی دهان محیط بهتری را برای فعالیت باکتری‌های مولد پوسیدگی دندان فراهم می‌کند. یک غشا از پلاک دندانی به طور مداوم توسط باکتری‌هایی که در دهان زندگی می‌کنند روی دندان‌ها ایجاد می‌شود که حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا به بلوغ برسد. دلیل احساس بدی که در دهان خود صبح روز بعد از مسواک نزدن دارید، همین است.

بهترین راهکار ممکن در این رابطه این است که مسواک خود را بعد از مدتی استفاده دور بیاندازید. زمان پیشنهادی در این رابطه هر سه تا چهار ماه یکبار است. به خاطر داشته باشید این باکتری‌ها هستند که موجب بد بویی دهان، پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه می‌شوند. بنابراین مسواک زدن و به کار بردن نخ دندان را هرگز فراموش نکنید. همچنین شستشوی دهان با مواد شوینده ضد باکتری قبل از مسواک زدن از انتقال باکتری به مسواک جلوگیری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین