کد خبر: ۶۳۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
این ویروس ناشناخته علاوه‌بر چین، در برخی کشورهای دیگر نیز دیده شده

تدابیر شدید در فرودگاه‌های جهان به دنبال شیوع ویروس چینی+تصاویر

تاکنون تعداد کل کشته‌شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۹ نفر رسیده‌اند. این ویروس تنفسی است. در کشور‌ها از جمله تایلند، ژاپن، کره جنوبی و تایوان مواردی از ابتلا به این ویروس مشاهده شده‌اند که نشان از گسترش آن در سرتاسر آسیا دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- ویروسی تازه و ناشناخته؛ ویروسی که از ماه دسامبر گذشته در چین نشانه‌های آن مشخص شد و ۲ نفر قربانی گرفت و تاکنون در سایر کشور‌های جهان نیز نشانه‌های شیوع آن دیده شده است و در چندین فرودگاه در سرتاسر جهان تدابیر شدید امنیتی و بهداشتی و معاینه مسافران در نظر گرفته شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ تاکنون تعداد کل کشته‌شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۹ نفر رسیده‌اند. این ویروس تنفسی است. در کشور‌ها از جمله تایلند، ژاپن، کره جنوبی و تایوان مواردی از ابتلا به این ویروس مشاهده شده‌اند که نشان از گسترش آن در سرتاسر آسیا دارد. گفته شده که ویروس چینی کرونا می‌تواند از طریق عفونت ریه گسترش یابد و ممکن است در بزاق دهان وجود داشته باشد و از طریق سرفه منتقل شود.

استرالیا و فیلیپین در حال بررسی و تحقیق درباره موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند که باعث بروز تب می‌شود و می‌تواند فرد مبتلا را به ذات الریه دچار سازد.

کره شمالی از ترس انتشار این ویروس چینی در آن کشور موقتا ورود تمام گردشگران را ممنوع اعلام کرده است. خط هوایی "تی وی ایر" کره جنوبی نیز پرواز‌های خود را به "ووهان"، شهری در چین که مرکز انتشار این ویروس بوده متوقف کرده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین از یازده میلیون نفر اهالی ساکن ووهان خواسته از آن شهر خارج نشوند. برخی کارشناسان چینی می‌گویند این ویروس قاتل شبیه سارس است.

روسیه، قزافستان و مالزی روش‌های سخت‌گیرانه غربالگری را برای شناسایی مسافران دارای تب در فرودگاه‌ها به کار گرفته‌اند. ساکنان شهر‌های مختلف چین نیز حتی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید ماسک بر صورت زده اند. تنگی نفس، سردرد و گلو درد از عوارض اولیه و اصلی این ویروس اعلام شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین