کد خبر: ۶۳۳۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

هشدار عمران خان به ترامپ درباره جنگ با ایران

نخست وزیر پاکستان با یادآوری تلاش‌های این کشور برای رفع تنش‌های آمریکا و عربستان با ایران، به جلسه روز گذشته خود با دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت: هرگونه درگیری با ایران برای پاکستان و منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

«عمران‌خان» شامگاه چهارشنبه به وقت محلی طی سخنرانی در پنجاهمین مجمع جهانی اقتصاد در داووس، به تشریح تبعات منفی جنگ آمریکا در افغانستان بر منطقه و پاکستان، تشدید تروریسم، افراط‌گرایی، فرآیند صلح افغانستان، تنش‌ها با هند، تحولات اخیر در خاورمیانه و نگرانی پاکستان نسبت به حوادث اخیر در منطقه، پرداخت.

وی از رایزنی پاکستان با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا با هدف تنش‌زدایی در منطقه سخن گفت و افزود: نباید هیچ‌گونه درگیری میان ایران و آمریکا و متحدان این کشور رخ دهد در غیر این صورت عواقب بسیار سنگینی به دنبال خواهد داشت.

هشدار عمران خان به ترامپ درباره جنگ با ایران

نخست وزیر پاکستان به دیدار رسمی روز گذشته خود با رییس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس داووس اشاره کرد و اظهار داشت: به ترامپ گفتم که درگیری با ایران فاجعه‌بار خواهد بود و احساس می‌کنم که رییس جمهوری آمریکا نیز به این منطق رسیده باشد که جنگ جز نابودی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

عمران‌خان تصریح کرد: در کشورمان دعا می‌کنیم که هیچ گونه جنگی در منطقه رخ ندهد، پاکستان دیگر به هیچ درگیری و جنگی نخواهد پیوست و فقط به دنبال مشارکت در صلح است.

وی ادامه داد: جنگ در منطقه منجر به افزایش قیمت نفت شده و پس از آن میزان فقر در جهان بالا می‌رود و فقط خدا می‌داند که این وضعیت احتمالی تا کجا ادامه خواهد یافت.

عمران‌خان به تلاش‌های پاکستان برای بهبود معیشت مردم کشورش، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه گردشگری و مبارزه با تغییرات اقلیمی اشاره کرد و بیان کرد: از یک طرف چین را داریم که از سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان برخوردار است و از طرف دیگر ایران، که درصدد تحکیم مناسبات تجاری میان دو کشور هستیم.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: امیدواریم مسائل فعلی حل شود تا بتوانیم همکاری‌های خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهیم زیرا توسعه مناسبات تجاری باعث بهره‌مندی دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر خواهد شد.

عمران‌خان به روابط پاکستان با هند و افغانستان اشاره کرد و گفت: روابط مناسبی با هند نداریم و در بحث افغانستان نیز به تلاش‌های خود برای پیشبرد فرآیند صلح ادامه‌ خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین