کد خبر: ۶۳۳۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

برف از جمعه آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جو استان طی امروز آرام خواهد بود، گفت: بارش برف به صورت گسترده از فردا، جمعه استان را فرا می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی صابری افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر تضعیف سامانه جدید بارشی بوده اما کاهش دما همچنان در استان پایدار است.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی اواخر وقت جمعه و روز شنبه از استان خارج می‌شود و کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دما موجب می‌شود تا دمای ارومیه به ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش یابد.

برف از جمعه آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته سلماس سردترین شهر استان با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیرصفر بود و دمای ارومیه در شبانه‌روز گذشته نیز به ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

آذربایجان‌غربی طی هفته جاری شاهد فعالیت سامانه بارشی بود که روز گذشته از استان خارج شد.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلندمدت نیز ۲۸ درصد کاهش داشت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین