کد خبر: ۶۳۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
برف و باران در آسمان

سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود

برف، برخی استان‌های کشور را سفیدپوش کرد، دستگاه‌های امدادی را به حالت آماده‌باش درآورد و برخی محور‌های مواصلاتی را هم مسدود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مطابق اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، فارس، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، سمنان، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان شاهد بارش برف و باران و مه آلودگی خواهد بود.

محمد رودباری مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این رابطه گفت: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ورود جبهه بارشی همراه با کولاک، برف و برودت هوا به کشور تلاش شده از دو روز گذشته اطلاعیه به استان‌های درگیر ارسال و تاکید شود راهدارخانه‌ها از نظر شن، نمک، تجهیزات راهداری، گازوئیل و… حتماً تجهیز شوند.

سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود

رودباری با اشاره به اینکه در ۹۴۰ پایگاه راهداری زمستانی ادوات و راهداران در آماده‌باش کامل هستند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با ادامه ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و چند استان دیگر درگیر بارش برف شود.

بارش برف در مناطق مختلف کشور که از شب گذشته آغاز شده، موجب تعطیلی ادارات و مدارس برخی استان‌ها در روز پنجشنبه شد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور موجب بارش‌های سنگین برف در استان‌های مختلف شده و پیش بینی می‌شود این بارش‌ها در روز‌های آتی نیز ادامه یافته و شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا در این مناطق باشیم.
شدت بارندگی و کاهش دما در برخی استان‌ها به حدی بود که ادارات و مدارس در روز پنجشنبه را به تعطیلی کشاند.

در استان‌های زیادی نظیر کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز، کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس بارش برف و باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

از اوایل وقت روز جمعه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا شمال غرب و غرب کشور را در برمی‌گیرد و روز شنبه در جنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی سبب ایجاد بارش می‌شود.

آسمان تهران ابری و در برخی ساعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین