کد خبر: ۶۳۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

افزایش قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۷ کشته و ۵۷۱ مبتلا

براساس اعلام مقامات بهداشتی چین تا ساعت ٢٤ چهارشنبه شب به وقت محلی، ۱۷ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و ۵۷۱ تن هم به این ویروس مبتلا شده اند که حال ۹۵ تن آنها وخیم است.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش چاینا دیلی، ویروس کرونا تا کنون در ٢٥ استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است علاوه بر سرزمین اصلی چین همچنین در هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، آمریکا و ژاپن یک مورد، تایلند ٣ مورد و کره جنوبی هم یک مورد از ابتلا مشاهده شده است.

گزارش ها حاکی است تا کنون پنج هزار و ۸۹۷ نفر که به ابتلا به این بیماری مشکوک بوده اند تحت شرایط قرنطینه قرار گرفته اند که ٩٦٩ نفر آنها بعد از انجام آزمایشات لازم و اطمینان از عدم ابتلا از قرنطینه خارج و بقیه همچنان در قرنطینه هستند ۱۷ تن از پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان های ووهان هم به این ویروس مبتلا شده اند.

افزایش قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۷ کشته و ۵۷۱ مبتلا

طبق آمار، بیشتر مبتلایان از افراد بالای ٥٠ سال و دارای سابقه بیماری های تنفسی و یا کسانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته بوده اند هستند استان «هو بی» که وو هان مرکز آن هست بیشترین مبتلایان را داشته و همه ١٧ فوتی هم تا کنون از این استان بوده اند.

مقامات بهداشتی چین با توجه به گسترش این ویروس، سخت ترین اقدامات پیشگیری و کنترل را برای جلوگیری از گسترش آن که باعث شیوع ذات الریه شده است اتخاذ کرده اند از جمله آنها تمام ساکنان شهر ووهان موظف به استفاده از ماسک تنفسی در اماکن عمومی هستند حتی مقامات می خواستند این شهر را قرنطینه کنند اما عملا امکانپذیر نبود.

منابع بهداشتی چین تا کنون نتوانسته اند منبع عفونت اصلی این ویروس را کشف کنند همچنین روش انتقال آن کشف نشده است کارشناسان بهداشت چین معتقد هستند احتمال جهش در این ویروس وجود دارد.

افزایش قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۷ کشته و ۵۷۱ مبتلا

کمیسیون بهداشت ملی چین روز گذشته درجه خطر این ویروس را در بین بیماریهای عفونی درجه B ذکر کرد گروهی که شامل بیماری های عفونی عمده مانند سارس، ایدز و فلج اطفال است با این حال این کمیسیون دستور داده است که این ویروس مانند بیماری های گروه A درمان شود در حال حاضر فقط بیماری هایی مانند طاعون و وبا در این گروه قرار دارند.

افزایش قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۷ کشته و ۵۷۱ مبتلا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین