کد خبر: ۶۳۳۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

شرط احیای برجام

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که هم اکنون در ترکیه به سر می‌برد، گفت: ایران در صورت توقف تحریم‌های فروش نفت و گاز، گام‌های کاهش تعهد به برجام را لغو می کند.
آفتاب‌‌نیوز :

ستاری در مصاحبه با شبکه خبری ان تی وی ترکیه که امروز پنجشنبه منتشر شد، در مورد تعهد ایران به توافق هسته‌ای گفت: اگر تحریم‌های فروش نفت و گاز ایران لغو شود و اگر طرف‌های برجام به تعهدات خود در این توافق پایبند باشند ما نیز به توافق هسته‌ای با اعضای دائمی سازمان ملل و اتحادیه اروپا باز می‌گردیم.

وی افزود: البته موضوع کنونی بازگشت ایران به توافق هسته‌ای نیست بلکه کاهش تعهدات انجام شده است. ایران این کار را کرد زیرا طرف‌های این توافق به تعهدات خود عمل نکردند.

شرط احیای برجام

ستاری همچنین در مورد خروج احتمالی ایران از پیمان "ان پی تی" (پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای) گفت: این موضوعی است که شورای امنیت ملی ایران در مورد ان تصمیم گیری خواهد کرد اما داشتن سلاح‌های هسته‌ای پیش از این توسط فتوای آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران مشخص شده است.

ستاری به شبکه ان تی وی ترکیه با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری و ممنوعیت داشتن سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد که به رغم تحریم‌های ۴۰ ساله علیه ایران، فعالیت ما همچنان در زمینه علم هسته‌ای تحقیقاتی و صلح امیز استو تصمیمی برای تولید سلاح‌های هسته‌ای نداریم.

شبکه ان تی وی گزارش داد: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به پکن ( ۲۱ ابان ) که منجر به امضای هفت تفاهم‌نامه توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ با چین شد، (اول بهمن) در راس یک هیات بلند پایه علمی، فناوری و دانش‌بنیان به ترکیه سفر کرده است.

این سفر با هدف توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد تا هم صادرات محصولات، خدمات و فناوری این شرکت‌ها به جمهوری ترکیه سرعت گیرد و از نظر تبادلات و همکاری میان شرکت‌های فناور دو کشور شاهد اتفاقات و تعاملات مناسبی باشیم.

ترکیه گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به‌شمار می‌آید و تعداد زیادی از شرکت‌های فناور آن در کشورهای مختلف و آسیای میانه پرنفوذ هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی از فرصت پیش آمده در این سفرمی‌توانند برای افزایش و توسعه تعاملات با این شرکت‌ها استفاده کنند.

مدیران ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و فناوری در این سفر معاون علمی وفناوری رییس جمهوری را همراهی می کنند، این شرکت‌ها از حوزه‌هایی مانند سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و مواد پیشرفته هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین