کد خبر: ۶۳۳۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

عقب‌نشینی باشگاه‌های ایرانی: توافق بزرگی در مالزی داشتیم!/ واقعیت توافق چیست؟

در حالی که بازی‌های های استقلال و شهرخوردو باید در خارج از ایران برگزار شود، مسئولان از پیروزی و موفقیت در مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر می‌دهند، معلوم نیست منظور مسئولان از موفقیت چیست؟!
آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه استقلال به عنوان یکی از نمایندگان ایران در مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: طبق توافقی مهمی که با AFC صورت گرفته، بازیهای دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در تهران (استقلال و پرسپولیس)، اصفهان (سپاهان) و مشهد (شهرخودرو) برگزار خواهد شد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال گفته است که آبی پوشان پایتخت در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه پنجم بهمن ماه در دبی به مصاف تیم الکویت می روند.

عقب‌نشینی باشگاه‌های ایرانی: توافق بزرگی در مالزی داشتیم!/ واقعیت توافق چیست؟

«اسماعیل خلیل‌زاده» روز پنجشنبه و در حاشیه نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی گفت: خبر خوشی به شما بدهم که در مقر ای.اف.سی توافق شد تا آبی پوشان پایتخت در دبی بازی کنند و تیم ما امروز (پنجشنبه) عازم این کشور می‌شود!

باشگاه پرسپولیس: توافق بزرگی در مالزی داشتیم

باشگاه پرسپولیس نیز اعلام کرد: در جلسه‌ای که امروز با حضور علی‌نژاد معاون وزیر ورزش، ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال و انصاری‌فرد، خلیل زاده و حمیداوی مدیران عامل سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو با ویندسور جان دبیرکل AFC انجام شد، گروه ایرانی توانست از حق نمایندگان کشور دفاع کند و با تایید AFC تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان میزبان رقبای خود خواهند بود.

همچنین مقرر شد دیدارهای دو تیم استقلال و شهر خودرو در مرحله پلی آف طبق برنامه ریزی قبلی AFC خارج از ایران برگزار شود و تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی میزبان حریفان خود باشند.

انصاری‌فرد: خطر از بیخ گوش تیم ملی گذشت

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، محمدحسن انصاری‌فرد نیز درباره جزییات جلسه امروز در مالزی اظهار کرد: توافق کردیم که دیگر محرومیتی در کار نباشد چرا که اگر با AFC به توافق نمی‌رسیدیم هر یک از نمایندگان ایران محرومیت دو ساله و جریمه نقدی در انتظارشان بود اما در این جلسه از حق ایران دفاع و قرار شد تیم‌های استقلال و شهر خودرو در مرحله پلی آف خارج از ایران بازی کنند و اگر به مرحله گروهی صعود کردند مثل پرسپولیس و سپاهان در خانه بازی کنند

او ادامه داد: قبلا AFC پیشنهاد کرده بود که ابتدا تیم‌های ایرانی در خانه رقبا به میدان بروند و بعد آنها شرایط میزبانی ایران را بررسی کنند و از ایران گارانتی بگیرند اما در جلسه امروز از AFC تضمین گرفتیم که بازی‌های خانگی نمایندگان ایران در مرحله گروهی در ورزشگاه خودشان برگزار شود و میزبانی به تیم‌های ایرانی بازگردانده شد.

انصاری‌فرد گفت: ما با این توافق تیم ملی را هم از خطر محرومیت از میزبانی نجات دادیم چرا که اگر امروز این توافق با AFC انجام نمی‌شد ممکن بود تیم ملی هم نتواند در ایران میزبانی کند و در نهایت این یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران بود که شکر خدا به دست آمد. این را هم بگویم اول بازی‌های خارج از خانه برگزار و سپس در خانه بازی می کنیم. منتهی ما بابت این اتفاق گارانتی گرفتیم.

او افزود: ما تاکید کردیم کفدراسیون می بایست تیم‌تحقیقاتی می فرستاده چرا که ایران امن است و همانطور که ما به مالزی آمدیم‌ پروازها هم‌در حال انجام‌است و مشکلی نیست.آنها مشورت کردند و نهایت به ما گارانتی دادند در مرحله گروهی حتما میزبان هستیم و فقط اول باید  خارج از خانه ها را برگزار کنیم.

فدراسیون فوتبال: اجماع ملی شکوهمند موجب حفظ حقوق باشگاه‌ها و تیم ملی شد!

سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز گفت: با توافق بزرگ صورت گرفته،ضمن دفاع همه جانبه از هویت باشگاه‌های فوتبال کشورمان و عزت ملی، از آسیب‌های احتمالی به فوتبال کشورمان در آینده هم جلوگیری شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه امروز علی نژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون و مدیران باشگاههای نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: خوشبختانه در جلسه ای که امروز برگزار شد، هیات اعزامی بر مواضع به حق باشگاههای کشورمان بر بحث میزبانی رقابت ها تاکید و تصریح کردند. مجموعه وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر محترم ورزش و جوانان،فدراسیون فوتبال، مجلس شورای اسلامی، رسانه های گروهی و به ویژه مردم عزیز و علاقمند در روزهای گذشته مواضع واحد و متحدی را اتخاذ کردند و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اجماع ملی صورت گرفته ضمن پذیرش شروط کشورمان رسما تایید کرد که کشورمان همچون گذشته میزبان شایسته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشد.

وی افزود: با توافق بزرگ صورت گرفته،ضمن دفاع همه جانبه از هویت باشگاههای فوتبال کشورمان و عزت ملی،از آسیب های احتمالی به فوتبال کشورمان در آینده هم جلوگیری شد. در جلسه امروز هم هیات اعزامی بر این نکته تاکید و تصریح داشتند که میزبانی حق تیم های ایرانی است و هیچ دلیلی بر برگزاری مسابقات در کشور ثالث وجود ندارد. برگزاری مسابقات دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم های کشورمان از نظر فنی هم اتفاق مهمی است و همراهی صدها هزار تماشاگر در رقابت ها، کمک بزرگی در جهت موفقیت نمایندگان شایسته کشورمان خواهد بود. این موضوع با رایزنی های وسیع و دیپلماسی خردمندانه صورت گرفته در هفته اخیر به تحقق پیوست و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بر برگزاری مسابقات گروهی در ایران تضمین ارائه کرد.

علوی تصریح کرد: مهم ترین مساله در این پیروزی بزرگ که یک وفاق همه جانبه را در کنار خود داشت جلوگیری از تضییع حقوق تیم ملی بود.بدین ترتیب،تیم ملی هم مانند گذشته در کنار هواداران پرشور میزبان رقابت های خود در مقدماتی جام جهانی خواهد بود و تهدید عدم میزبانی در این مسابقات هم از روی سر ایران برداشته شد که این مهم فقط با حمایت تام و تمام مردم غیرتمند کشورمان امکان پذیر بود که یک اجماع ملی شکوهمند را شکل داد و باعث حفظ حقوق باشگاهها و تیم ملی شد.

روایت شهرخودرو از جلسه امروز AFC

مالک باشگاه شهرخودرو نیز پس از جلسه امروز نمایندگان ایرانی در مالزی از تضمین مسئولین AFC درباره برگزاری بازی‌ها در ایران خبر داد.

فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو درباره جزییات جلسه امروز(پنجشنبه) در مالزی گفت: امروز برای فوتبال ایران اتفاق خیلی خوبی افتاد و دست آورد مذاکرات نمایندگان چهار باشگاه ایرانی به اتفاق دبیر فدراسیون فوتبال و معاون وزیر با مسئولین AFC، تضمین شد که بعد از انجام بازی‌های پلی آف در زمین بی طرف، تمامی بازی‌ها مانند روند گذشته خود، در ایران برگزار خواهد شد. خدا را شکر که از یک جریمه نقدی سنگین و محرومیت تیم‌های ایرانی به مدت سه سال جلوگیری شد.

پیش از این نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرده بود که در صورت عدم تجدیدنظر AFC در سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کنند اما در نهایت باشگاه استقلال بازی در کشور ثالث را پذیرفت. حال باید دید که منظور سرپرست مدیرعاملی استقلال از رسیدن به توافق لازم با AFC چیست و آیا قرار است تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی به بعد در ایران میزبان رقبایشان باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
0
باشگاههای ایرانی اجماع داشتن بر سر ذلت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین