کد خبر: ۶۳۳۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲

دستور آمریکا برای بازجویی از ایرانی‌تباران

شبکه خبری سی‌بی‌سی گزارش داد به رغم تکذیب وجود دستور بازداشت و بازجویی مسافران ایرانی‌تبار از سوی مقام‌های آمریکایی، به سندی در تایید این مطلب دست یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری کانادایی سی‌بی‌سی پنجشنبه‌شب در گزارشی در تارنمای خود نوشت که به ایمیلی در این ارتباط دست یافته که توسط یک مامور مرزی آمریکایی در اختیار «لن ساندرز» وکیل مهاجرت قرار داده شده است.

در این ایمیل که ساندرز آن را به سی‌بی‌سی ارسال کرده، مامور مرزی آمریکایی تایید کرده است که اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا دستور داده افراد ایرانی‌تباری که قصد ورود به ایالات متحده دارند، مورد بازجویی قرار گیرند.

دستور آمریکا برای بازجویی از ایرانی‌تباران

به گفته این مامور مرزی، دست کم اداره مرزی سیاتل که مسوول محافظ از مرز آمریکا و کانادا در محدوده واشنگتن است، این دستور را دریافت کرده است.

بر این اساس، ماموران گذرگاه مرزی «پیس آرک» در مرز کانادا با آمریکا موظف به پرسیدن سئوال‌های مربوط به تروریسم از ایرانی‌تباران شده‌اند.

ساندرز همچنین به سی‌بی‌سی گفته است که یک مامور مرزی دیگر که در همان زمان در گذرگاه «پیس آرک» بوده است، در گفت‌وگو با وی این موضوع را تایید کرده است.

گزارش‌ها پیرامون این اقدام اداره محافظت مرزی آمریکا اوایل ماه ژانویه (اواسط دی‌ماه) همزمان با اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی منتشر شد.

گزارش‌های مشابهی نیز درباره دیگر گذرگاه‌های مرزی آمریکا منتشر شده، اما ساندرز گفت که به اعتقاد او تمرکز اصلی بر گذرگاه «پیس آرک» بوده است، چرا که در آن مقطع تعداد بسیار زیادی از ایرانی‌تباران قصد ورود از مرز کانادا به ایالات متحده را داشتند.

سردار شهید سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه 13 دی‌ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین