کد خبر: ۶۳۳۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال

هزینه بلیط کودک ۲ تا ۱۲ سال در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است، اما در پرواز‌های داخلی معمولا ۵۰ درصد قیمت باید پرداخت شود. اما در قیمت بلیط هواپیما چارتر اینگونه نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

همانطور که مشخص است واژه کودک، سنین متفاوتی را شامل می‌شود. به طور کلی در سیستم هواپیمایی سن ۲ تا ۱۲ سال کودک محسوب می‌شود و زیر دو سال نوزاد محسوب می‌شود. اما سوالی که برای همه مسافران هواپیما هنگام خرید بلیط پیش می‌آید این است که آیا هزینه بلیط کودکانی که ممکن است اصلا از صندلی استفاده هم نکنند. باید گفت که هزنیه صندلی کودک در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است، اما چیزی که در همه شرکت‌های هواپیمایی یکسان است این است که کودک نیاز به صندلی جدا دارد. با خواندن این مقاله درباره قیمت بلیط هواپیما می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید.

صندلی کودک در همه ایرلاین‌ها هزینه دارد

باید توجه داشته باشید که صندلی را که برای کودک خود رزرو می‌کنید به صورت اجباری است و کودکان سنین ۲ تا ۱۲ سال باید صندلی جداگانه داشته باشند. البته تفاوتی در این زمینه وجود دارد و آن این است که اگر قیمت بلیط هواپیما شما به صورت چارتری است باید بدانید که صندلی کودک شما مشمول تخفیف نمی‌شود. قیمت بلیط هواپیما چارتر برای کودک کامل است، چرا که در پرواز‌های چارتر همه صندلی‌ها قیمت یکسانی دارند و این مسئله در تمامی ایرلاین‌ها یکسان است. مسئله دیگر که باید مطرح شود بلیط کودک در پرواز‌های سیستمی هست. در این نوع از پرواز‌ها بلیط کودک شامل تخفیف می‌شود و تفاوت هزینه با بلیط بزرگسال دارد. کودکان زیر دو سال در سیستم هواپیما نیاز به صندلی ندارند، اما اگر بخواهید می‌توانید با پرداخت ۱۰ درصد از هزینه از قیمت بلیط هواپیما برای کودک زیر دو سال صندلی بگیرید.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال

همانطور که گفته شد هزینه بلیط کودک ۲ تا ۱۲ سال در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است، اما در پرواز‌های داخلی معمولا ۵۰ درصد قیمت باید پرداخت شود. اما در قیمت بلیط هواپیما چارتر اینگونه نیست.

سفر هوایی با کودکان را چه طور مدیریت کنیم؟

اما برای خرید بلیط کودک در سفر‌های خارجی مسئله‌ای که مهم است نوع ایرلاین خارجی است چرا که هر ایرلاین قوانین مشخص خود را دارد. با توجه به نوع کشور باید از قوانین آن اطلاع پیدا کنید. شما زمانی که برای صندلی کودک هزینه پرداخت می‌کنید در واقع هزینه بیمه او را هم پرداخت می‌کنید. اگر برای کودک زیر دو سال صندلی بگیرید این شامل حق بیمه هم می‌شود. در پرواز‌های خارجی هم مانند پرواز‌های داخلی بلیط چارتر تفاوت قیمت میان کودک و بزرگسال ندارد و باید قیمت یکسانی را پرداخت کنید. برخی از ایرلاین‌های خارجی اجباری است که برای کودک زیر دوسال نیز صندلی رزرو کنید و اجاز نمی‌دهند تا کودکتان را روی پا نگهدارید. پس با نکاتی که گفته شده به یاد داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما چارتر برای کودک و بزرگسال تفاوتی ندارد.

به عنوان یک قاعده کلی، کودکان تا زیر ۲ سال نیازی به صندلی خود ندارند و مجاز به مسافرت در دامان والدینشان هستند. بلیط نوزاد هزینه ۱۰ درصد از کرایه کل را شامل می‌شود. بسته به مقصد، مالیات و هزینه ممکن است این قمیت اعمال شود. لطفا توجه داشته باشید که برای هر بزرگسال فقط ۱ کودک پذیرفته می‌شود. در صورت اعمال نرخ کودک، می‌توانید صندلی برای کودک خود با نرخ کاهش یافته کودکان را خریداری کنید.

اگر فرزند شما از ۲ سال بزرگتر است و یا در حالی که به مسافرت می‌روید ۲ ساله شود، باید برای او صندلی جداگانه رزرو کنید و برای کلیه سفر‌ها همین کار را انجام دهید. اگر کودکی با یک فرد بزرگسال همراه در همان کلاس از کابین سفر کند، کودک باید در همان ردیف صندلی مانند بزرگسال همراه خود نشسته باشد. در صورتی که امکان پذیر نیست، کودک باید بیش از یک ردیف صندلی یا راهرو با والدین خود فاصله نداشته باشد. بسته به کلاس مسافرتی، نرخ کاهش قیمت برای کودکان ۲ تا ۱۲ ساله در بیشتر مسیر‌ها اعمال می‌شود. کودکانی که ۱۲ سال کامل دارند و در این مسیر قرار دارند باید برای کل سفر به عنوان بزرگسالان برایشان بلیط رزرو شود.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال

قیمت بلیط هواپیما علی بابا برای کودکان نیز متفاوت است و با رعایت این نکته به خرید بپردازید.

جزء وظایف هر هواپیمایی است. در هنگام خرید بلیط، سامانه رزرواسیون تمامی ایرلاین‌های مسافری برای تمام کلا‌س‌های هواپیما یعنی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس همگی قانون بلیط کودکان را دارند و اجرا می‌کنند.

معرفی چند هتل استانبول مناسب اقامت به همراه کودکان!

باید به یاد داشته باشید که گذاشتن کودکان زیر ۲ سال روی صندلی جداگانه علاوه بر اینکه پرداخت هزینه‌اش ناراحت کننده است بلکه می‌تواند خطرناک هم باشد. چراکه زمانی که کودک زیر دو سال را روی صندلی جداگانه می‌گذارید احتمال خطر برای او است. التبه اگر سفرتان طولانی باشد شاید نگهداشتن کودک زیر دو سال روی پایتان نیز برایتان خسته کننده باشد. پس بر طبق تمایل خود از ایرلاینی بلیط تهیه کنید که اگر خواستید کودکتان را روی پایتان بگذارید شما را مجبور به خرید بلیط نکند. البته کودکان زیر ۲ سال هم در صنعت هواپیمایی شامل خدمات بیمه می‌شوند و با استفاده از خرید صندلی می‌توانید بیمه را تامین کنید.

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، امیداواریم توانسته باشیم شما را در بدست آوردن اطلاعات در این زمینه کمک کرده باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین