کد خبر: ۶۳۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

حزب اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال حمایت آمریکا برای "تکرار" انتخابات ۲۰۱۸

یک شرکت کانادایی که برای یک حزب اپوزیسیون ونزوئلایی لابی‌گری می‌کند، اظهار کرد، رهبر این حزب به دنبال حمایت آمریکا برای توافقی با نیکولاس مادورو است تا به موجب آن انتخابات سال ۲۰۱۸ ابطال و تکرار شود.
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت کانادایی "دیکنز اند مدسن" که به نفع حزب هِنری فالکون، سیاستمدار اپوزیسیون ونزوئلا لابی‌گری می‌کند، در گزارش دوسالانه‌اش به وزارت دادگستری آمریکا اظهار کرد، برای حصول اطمینان از عدم مخالفت واشنگتن با این طرح تا زمانی که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا از ادعای خود بر ریاست جمهوری این کشور دست بردارد، "با شاخه اطلاعاتی و اجرایی آمریکا ارتباط پیوسته" خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا و ده‌ها کشور دیگر و همچنین اپوزیسیون ونزوئلا بر این باورند که مادورو در انتخابات ۲۰۱۸ تقلب کرده و رییس جمهور قانونی این کشور نیست. آن‌ها خوان گوایدو، رییس "مجلس ملی" ونزوئلا را به عنوان رییس جمهور این کشور به رسمیت می‌شناسند.

حزب اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال حمایت آمریکا برای

سیاستمداران اپوزیسیون معمولا از تمایل فالکون برای تعامل با مادورو و تصمیمش برای شرکت در انتخابات ۲۰۱۸ که اپوزیسیون اصلی ونزوئلا آن را به دلیل نگرانی از آزادانه و عادلانه نبودن بایکوت کردند، انتقاد می‌کنند.

در این گزارش به تاریخ ۲۱ ژانویه، آمده است، مادورو و فالکون تحت این طرح "درباره ابطال نتایج تازه‌ترین انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا توسط دادگاه عالی این کشور به منظور تکرار این انتخابات توافق خواهند کرد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین