کد خبر: ۶۳۳۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

سه نکته مهم برای مراقبت از لپ تاپ جدیدتان!

در این مقاله قصد داریم به سه نکته مهم در مورد مراقب از لپ تاپ جدیدتان بپردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :

خرید لپ تاپ جدید با همه خوبی‌ها یک بدی هم دارد و آن هم عادت کردن به عادت‌های جدید است! اگر تجربه عوض کردن لپ تاپ را داشته باشید خوب می‌دانید که تجربیات مهم در این زمینه چقدر اهمیت دارد.

روند عوض کردن لپ تاپ و خرید لپ تاپ جدید خیلی لذت‌بخش است، زیرا قرار است همه چیز بهتر شود، اما در صورتی که حواستان به چند نکته اساسی نباشد، این احتمال وجود دارد که اتفاق‌های ناخوشایند پیش بیاید. در این مقاله قصد داریم به سه نکته مهم در مورد مراقب از لپ تاپ جدیدتان بپردازیم.

سه نکته مهم برای مراقبت از لپ تاپ جدیدتان!

۳- کیف لپ تاپ قبلی را برای لپ تاپ جدیدتان استفاده نکنید!

شاید فکر کنید تا زمانی که کیف لپ تاپتان سالم است و می‌توان از آن استفاده کرد، نباید مورد جدیدی جایگزین کنید. تاحدودی این موضوع می‌تواند درست باشد، اما در چند مورد باید به فکر خرید کیف لپ تاپ جدید باشید.

اگر سایز لپ تاپ قبلی با سایز لپ تاپ جدید متفاوت است

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد زمان خرید کیف یا کوله لپ تاپ انجام می‌دهند این است که تطابق دقیق لپ تاپ و کیف توجهی ندارند.

در حقیقت قرار نیست یک کیف لپ تاپ بزرگ برای لپ تاپ بخرید تا سال دیگر اندازه اش شود. در اصل لپ تاپ شما قرار نیست تا سال دیگر بزرگ شود! پس از خرید کیف بزرگتر از لپ تاپ خودداری کنید. زمانی که لپ تاپ در کیف بزرگ قرار بگیرد، به سادگی تکان می‌خورد و همین به اصطلاح لق زدن‌های لپ تاپ در کیف موجب آسیب‌های جدی خواهد شد.

با توجه به اهمیت این موضوع به خوبی می‌توان متوجه شد که چرا تاکید می‌کنیم برای لپ تاپ جدیدتان کیف جدید بخرید! اگر سایز لپ تاپ قبلی بزرگ‌تر از لپ تاپ جدید است، یک کیف مناسب تهیه کنید.

اگر تعویض لپ تاپ به دلیل تعویض شغلتان است، مجدد نگاهی به کیف لپ تاپ بیندازید!

اگر لپ تاپ جدیدتان قرار است وسیله کارتان باشد، بار‌ها آن را به بیرون از خانه ببرید یا احتمال می‌دهید که لپ تاپ را در شرایط مختلف قرار دهید، پس یک کیف مناسب تهیه کنید.

ممکن است کیف قبلی تنها مناسب جابجایی‌های کوتاه باشد و حتی جای وسایل دیگر را نداشته باشد. در صورتی که تعویض لپ تاپ به دلیل تعویض شغل است و می‌خواهید یک لپ تاپ معمولی را به یک لپ تاپ حرفه‌ای و سنگین تبدیل کنید پس باید یک کیف کاملا مناسب بخرید تا جای وسایل مختلف مانند پاور بانک، شارژر گوشی و موارد مورد نیاز را داشته باشد.

سه نکته مهم برای مراقبت از لپ تاپ جدیدتان!

۲- به محافظ صفحه نمایش لپ تاپ و همچنین محافظ کیبورد لپ تاپ عادت کنید

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران بعد از مدتی این است که چطور صفحه نمایش لپ تاپ و همچنین فاصله‌های دکمه کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم. تمیز کردن ال سی دی لپ تاپ و همچنین دکمه‌های کیبورد لپ تاپ کار سختی نیست، اما به شدت حساس و زمان گیر است.

بهترین پیشنهاد این است که از همان ابتدا که قصد استفاده از لپ تاپ جدیدتان را دارید، یک کاور مناسب برای دکمه‌های لپ تاپ و همچنین یک محافظ صفحه نمایش تهیه کنید. استفاده از کاور‌های کیبورد برای برخی از افراد کمی سخت است، اما در صورتی که همان ابتدای کار با لپ تاپ چند روز از آن استفاده کنید به خوبی به آن عادت خواهید کرد.

۱- تمرین کنید تا به بهترین شکل ممکن از لپ تاپ جدید استفاده کنید

چیزی که بیش از همه‌ی موارد در مراقبت از لپ تاپ اهمیت دارد این است که به شکل صحیح از آن استفاده کنید تا طول عمر باتری لپ تاپ کاهش پیدا نکند. تعدادی از رایج‌ترین اشتباهات در مورد نحوه استفاده از لپ تاپ شامل موارد زیر است که توصیه می‌شود از انجام این کار‌ها خودداری کنید.

سه نکته مهم برای مراقبت از لپ تاپ جدیدتان!

• آداپتور شارژر لپ تاپ را به هیچ دستگاه دیگری متصل نکنید.

• هر گونه رطوبت را از صفحه نمایش و صفحه کلید دور کنید و از اسپری‌های پاک کننده استفاده نکنید.

• برای لپ تاپ جدیدتان ۱۰ ساعت شارژ اولیه در نظر بگیرید.

• از وارد شدن هرگونه فشار نسبت به لپ تاپ جلوگیری کنید.

معمولا باتری اولین گزینه‌ای است که در اکثر لپ تاپ‌ها دچار مشکل می‌شود. برای جلوگیری از چنین مواردی پیشنهاد می‌شود تا جای امکان لپ تاپ را روی سطوح نامناسب مانند پتو، تخت و فرش قرار ندهید. می‌توانید انواع کول پند مناسب و سبک را برای لپ تاپ خود تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی جانبی یکی از بهترین مراکزی است که در زمینه پخش تجهیزات جانبی موبایل و لپ تاپ فعالیت دارد و محصولات متنوعی را به فروش می‌رساند. کابل لایتنینگ اورجینال، انواع کابل شارژر اندروید، پاور بانک، انواع باتری گوشی و لپ تاپ و موارد مشابه تعدادی از محصولات این فروشگاه است که با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش می‌رسد. می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه، نگاهی به انواع کول پد بیندازید و یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین