کد خبر: ۶۳۳۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

فرانسه شهروندانش را از شهر آلوده به ویروس «کرونا» در چین خارج می‌کند

کنسولگری فرانسه در شهر ووهان چین اعلام کرد به‌منظور جلوگیری از ابتلای شهروندان فرانسوی به ویروس کشنده جدید، آن‌ها را از این شهر خارج می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

فرانسه قصد دارد تمام شهروندان خود را از شهر «ووهان» چین که منشأ انتشار ویروس جدید «کرونا» است، خارج کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کنسولگری فرانسه روز شنبه در ایمیلی به روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» نوشت: «مسئول کنسولگری، در همکاری با مقامات محلی، قصد دارد به شهروندان فرانسوی و وابستگان چینی و خارجی خود اجازه دهد با اتوبوس از ووهان به چانگ‌شا منتقل شوند».

علاوه بر فرانسه، واشنگتن نیز پس از جلب موافقت پکن قرار است ده‌ها نفر از اتباع خود را از ووهان خارج کند و به ایالات متحده برگرداند. قرار است هواپیمای ارسالی آمریکا حدود ۲۳۰ نفر از دیپلمات‌ها و خانواده‌ها به همراه برخی دیگر از شهروندان آمریکایی را از این شهر خارج کند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فرانسه روز جمعه اعلام کرد که دو نفر از شهروندان این کشور در شهر پاریس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از چین و به ویژه شهر ووهان شروع شده و طبق آخرین خبرها، در این کشور تاکنون ۱۲۸۷ تن به این ویروس مبتلا شده و ۴۱ نفر جان باخته‌اند. مقام‌های چینی به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا ۱۳ شهر از جمله ووهان را در حالت قرنطینه قرار داده‌اند.

فرانسه شهروندانش را از شهر آلوده به ویروس «کرونا» در چین خارج می‌کند

این در حالی است که به‌دلیل ممانعت از شیوع بیشتر این بیماری که علائمی مشابه ذات‌الریه دارد، شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان و چند شهر دیگر چین به‌حالت قرنطینه درآمده‌اند.

کرونا به چین محدود نشده و در ویتنام، تایلند، مالزی، سنگاپور، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، هنگ‌کنگ، نپال، فرانسه، آمریکا و استرالیا نیز مشاهده شده است. آخرین آمارها نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به این ویروس در جهان به ۱۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین